خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

رهبر حزب کارگر انگلیس تاکید کرد حمله انگلیس به عراق در سال دوهزار و سه اشتباه بود.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، اد میلیبند در مناظره ای تلویزیونی با شبکه چهار انگلیس که برخی معتقدند نوعی مناظره انتخاباتی است درباره مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت به نظر من خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند برای کشور ما فاجعه باشد زیرا این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر وضع بازار کار خواهد داشت.
ما تجارت گسترده ای با اتحادیه اروپا داریم. از نظر استراتژیک نیز عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بسیار مهم است و به ما در مقابله با تروریسم، تغییرات آب و هوایی و بسیاری از مسائل دیگر کمک می کند.
رهبر حزب کارگر درباره سیاستهای دولت کنونی انگلیس درباره بحران سوریه هم گفت در تابستان سال دوهزار و سیزده دولت کنونی پیشنهاد عملیات نظامی در سوریه و بمباران این کشور را داد.
دیوید کامرون نخست وزیر و نیک کلگ معاون او مرا به اتاقی دعوت کردند که در آنجا اوباما رئیس جمهور آمریکا و رهبر جهان آزاد پشت خط تلفن بود، من به حرفهای آنها گوش کردم و در آن روزها تصمیم خود را گرفتم و ما جواب منفی به این عملیات دادیم. مخالفت با رهبر جهان آزاد تا حدودی قاطعیت ما را نشان می دهد.
مجری شبکه چهار گفت آیا از آنچه در سوریه اتفاق افتاده است راضی هستید؟
اد میلیبند گفت من اصلا از این وضع راضی نیستم. به نظر من این نشان از ناکامی جامعه بین المللی است. کاری که نمی خواهم انجام دهم تکرار اشتباهات جنگ سال دوهزار و سه عراق است. این جنگ زمانی اتفاق افتاد که حزب کارگر در قدرت بود. حزب کارگر به رهبری تونی بلر برای حمله به عراق عجله کرد بدون اینکه بدانند چه استراتژی در جنگ عراق دارند و بدون اینکه بدانند پیامدهای این جنگ چه خواهد بود. البته من فردی بی تفاوت نیستم به همین علت من از اقدام نظامی در لیبی حمایت کردم. همچنین من از مشارکت انگلیس در ائتلاف ضد داعش حمایت کردم. در کل اینکه من آدم قاطعی هستم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =