ایرنا نوشت: زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان درباره احتمال بروز درگیری های نظامی در بحران کره شمالی هشدار داد و خواستار پایان درگیری های لفظی شد.

به گزارش تارنمای روزنامه آلمانی 'فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ'، گابریل گفت: من در این باره بسیار نگران هستم که تشدید درگیری های لفظی و جدال متقابل به یک جنگ نظامی ختم شود.

وی افزود: برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی یک خطر جدی برای صلح بین المللی است که این موضوع از کره و منطقه گسترده تر است. اکنون از تمامی طرفها مصرانه درخواست می کنم که از الفاظ پیچیده و از تحریکات کلامی و واقعی دوری کنند .
وزیر امور خارجه آلمان همزمان از چین و روسیه خواست درباره تعدیل نظر رژیم پیونگ یانگ تلاش کنند.

وی گفت: اکنون باید زمان دیپلماسی باشد . بنابراین از پکن و مسکو درخواست می کنیم از تاثیرگذاری خود بر کره شمالی استفاده کنند و از اقدامات پیچیده و درگیری مسلحانه جلوگیری نمایند.

گابریل اضافه کرد: اتحادیه اروپا نیز باید با تمام روشهای دیپلماتیک در دسترس برای یک راه حل صلح آمیز همکاری کند. همچنین باید تحریکات بیشتر را از بین برد.

شبه جزیره کره مهمترین کانون تنش ها در زمان حاضر محسوب می شود. در تازه ترین تحول، کره شمالی اعلام کرده که تا طرح حمله به پایگاههای نظامی آمریکا در جزیره گوام روی میز «کیم جونگ اون» رهبر این کشور قرار خواهد گرفت و در مقابل جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به کره شمالی هشدار داده که باید از در نظر داشتن هر اقدامی که ممکن است به پایان رژیم آن و نابودی مردمش منجر شود، دست بردارد.

کره جنوبی نیز اعلام کرد که کره شمالی با تهدید به حمله موشکی به جزیره گوام بار دیگر باعث افزایش تنش ها شده و نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای از بالا رفتن سطح تنش ها ابراز نگرانی کرده است.

سئول پس از آنکه کره شمالی از بررسی حمله موشکی به جزیره پایگاه نظامی آمریکا در گوام خبر داد، اعلام کرد که همه تحولات در شبه جزیره کره را بادقت رصد می کند اما گفت که تهدید کره شمالی برای انجام حمله پیشدستانه در منطقه آسیا و اقیانوس آرام نگران کننده است.

کره شمالی بارها تهدید کرده است که در صورت بروز جنگ، سئول و واشنگتن را به تلی از خاکستر تبدیل خواهد کرد و درسی فراموش نشدنی به متجاوزان می دهد.

پیونگ یانگ ماه گذشته میلادی 2 بار موشک های بالستیک قاره پیما پرتاب کرد که با افزایش برد آنها می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد. با وضعی که آمریکا و برخی از متحدان سنتی این کشور برای شبه جزیره کره ایجاد کرده اند، نمی توان روزهای آرامی را برای این منطقه متصور بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =