ایرنا نوشت؛ معاون ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: از زمان بهره برداری از این نیروگاه در سال 90 تاکنون 21میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدی به شبکه تحویل داده شده است. و در سه دوره (هر سیکل 300 روز است) تعویض سوخت انجام داده است.

به گزارش خبرآنلاین، هدایت عباس پور روز چهارشنبه در همایش فیزیک و انرژی با حضور دبیران درس فیزیک مدارس استان بوشهر در نیروگاه اتمی افزود:نیروگاه هزار مگاواتی اتمی بوشهر در سال 90 به حداقل قدرت تولیدی خود رسید و در سال 91 نیز به 100 درصد توان نامی خود رسید و به شبکه برق وصل شد.

وی یادآورشد: نیروگاه اتمی بوشهر دارای دو پست 230و400 کیلوولت است که پست 400کیلوولت از طریق دو خط به پست چغادک و شبکه سراسری متصل می شود.

معاون ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر اظهارداشت: پست 230کیلو ولت این نیروگاه نیز توسط دو خط و از طریق پست بوشهر به شبکه سراسری انجام می شود.

وی گفت:کلنگ احداث نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1355 براساس توافق جمهوری اسلامی ایران و آلمان برای احداث دو واحد نیروگاهی 1200 مگاواتی به زمین زده شد.

عباس پور افزود: روند اجرای این پروژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز چندین باربمباران شد.

وی تصریح کرد: بعد از پایان جنگ دولت جمهوری اسلامی تلاشهای زیادی برای راه اندازی دوباره این نیروگاه انجام داد و با توجه به همکاری نکردن کشور آلمان برای تکمیل این پروژه با کشور روسیه وارد مذاکره شد و از سال 76 کار اجرایی این پروژه توسط متخصصان روسی آغاز شد.

عباسپور با بیان اینکه کشور روسیه در این پروژه مصمم به ارائه و اثبات توان خود در ساخت نیروگاه بود اظهار کرد: این نیروگاه با رعایت تمام استانداردها ساخته شده و از ایمنی بالایی برخوردار است.

رئیس علمی انجمن فیزیک استان بوشهر نیز گفت:دراین همایش یک روزه مقاله هایی درخصوص رویکردهای نوین ارزشیابی درعلم قدیم و علم مدرن، رویکردهای نوین ارزشیابی در آموزش علوم، افق پیش روی انرژیهای نو، اصول ایمنی و کار نیروگاههای اتمی ارائه می شود.

احسان توحیدی افزود: این همایش با هدف تبیین ارتباط نیروگاه اتمی بوشهر با فیزیک، کاربرد فیزیک در علوم و ارتباط آموزش، ارزشیابی و انرژیهای تجدید پذیر و تجدید ناپذیر برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: در این همایش و کارگاه آموزشی تلاش می شود اهمیت درس فیزیک نه بعنوان یک درس و یک کتاب بلکه بعنوان یک علم بررسی می شود.

ناصر کرمی افزود: با درس فیزیک دید و شناخت دانش آموزان نسبت به سایر علوم افزایش پیدا می کند و چارچوب و ساختار درس فیزیک باعث می شود دانش آموزان نسبت به جهان باور و شناخت پیدا کنند.

46

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =