۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

ایرنا نوشت:دولت آمریکا برای ایالت لوئیزیانا که در همسایگی ایالت توفان زده تگزاس قرار دارد، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اعلام حالت فوق العاده در لوئیزیانا، دستور ارسال کمک های فدرال برای توفان زدگان را صادر کرد.

به موجب دستور ترامپ، آژانس مدیریت اورژانس فدرال آمریکا، امکان هماهنگی در زمینه امدادرسانی به حادثه دیدگان را به دست آورد.
جان بل ادواردز فرماندار لوئیزیانا روز گذشته (یکشنبه) از ترامپ درخواست کمک کرده بود.

در همین حال، مرکز پیش بینی آب و هوای ملی آمریکا در گزارش شب گذشته خود، ادامه بارش باران به میزان 15 تا 25 اینچ را برای جنوب غربی لوئیزیانا و همچنین 5 تا 15 اینچ برای جنوب و مرکز این ایالت پیش بینی کرد.

به نوشته واشنگتن پست، مناطق جنوبی و مرکزی لوئیزیانا در سال 2016 به دلیل وقوع سیلاب خسارت فراوانی دید و منجر به کشته شدن دستکم 11 نفر شد.

کاخ سفید امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مقرر کردن وضعیت فوق العاده به تسکین رنج و آلام مردم محلی کمک می کند.
دانشمندان هشدار داده اند: تاثیرات توفان هاروی که از روز جمعه سواحل خلیج تگزاس را درنوردید و باعث بارش شدید باران در برخی مناطق این ایالت شد، به واسطه اثرات مرگبار اقلیمی همچون گرم شدن دمای آب در خلیج مکزیک که باعث تشدید بارندگی می شود و عدم وزش باد در سطوح فوقانی جو، رو به وخامت گذاشته است.

به گفته مقام های آمریکایی، حدود 22 درصد از تولید نفت خام این کشور در خلیج مکزیک به میزان بیش از 375 هزار بشکه در روز، به دلیل وقوع توفان متوقف شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =