مراسم عزاداری در مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا

مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا به مدت ۴ شب میزبان عزاداران حسینی در منطقه شمال کالیفرنیا بود.

به گزارش خبرآنلاین این مراسم از روز هفتم محرم( پنج شنبه ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷) آغاز شد و تا روز یکشنبه(یکم اکتبر) ادامه یافت و با برگزاری مراسم شام غریبان به پایان رسید.

در این روزها حضور شوق‌انگیز شیعیان و عزاداران حسینی و حتی برخی از شهروندان آمریکا از دیگر مذاهب جالب توجه بود.مراسم با برگزاری نماز مغرب و عشاء آغاز و سپس با برگزاری سخنرانی در دو بخش انگلیسی و فارسی ادامه پیدا می‌کرد.

در بخش فارسی دکتر احمد ایروانی با موضوع فضیلت‌های اخلاقی در عاشورا به سخنرانی پرداخت . آقای ایروانی با بیان برخی نکات اخلاقی و حکایت‌های کوتاه از امام حسین(ع) یارانش و نیز بیان برخی از گفتارهای آن امام بزرگوار و نیز خطبه حضرت زینب به تشریح این سخنان می‌پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که چه خوب است مسلمانان ایرانی و به خصوص شیعیانی که در این منطقه زیست و زندگی می‌کنند، همزمان با روز عاشورا با اهدای خون خود به مراکز درمانی کالیفرنیا خاطره‌ای خوب از خود به یادگار بگذارند و همزمان با این کار یاد خون‌های ریخته شده در کربلای معلی را یاد‌آور شوندو گرامی دارند.

دكتر احمد ايرواني كه علاوه بر درجه دكترا در فلسفه غرب، سال‌ها تحصيل حوزوي داشته و دروس عالي را (تا درجه اجتهاد) نزد فقهاي مشهوري همچون آيات عظام منتظري، لنكراني و صانعي گذرانده است، اواخر دهه هفتاد به آمريكا آمد. او به عنوان استاد و مدرس در دانشگاه كاتوليك آمريكا در شرق امريكا (واشنگتن‌دي‌سي) و چند تابستان نيز در غرب امريكا (در دانشگاه ايالتي كاليفرنيا، ديويس) به تدريس حقوق اسلامي، اسلام‌شناسي و تاريخ ايران مدرن اشتغال داشت. او براي ارائه تصويري انساني‌تر از اسلام و معرفي فرهنگ غني ايران علاوه بر داخل امريكا به اقصي نقاط جهان مسافرت داشته و در كنفرانس‌ها و سمينارهاي بسياري شركت جسته است. آقای ایروانی چندی قبل سفری به تونس داشت و با راشد‌الغنوشی ، چهره برجسته دینی این کشور دیداری داشت و با او به بحث و بررسی درباره برخی موضوعات و مسائل مبتلابه دنیای اسلام پرداخت.

در بخش انگلیسی احمد راشد سلیم ، امام جماعت مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا به بیان توضیحاتی درباره حماسه عاشورا پرداخت و از منظر معنوی به تشریح قیام امام حسین و فداکاری‌های او پرداخت. حضور مخاطبان جوان و نیز برخی مخاطبان از گروه‌های دینی دیگر از جمله نکات جالب توجه سخنرانی‌های آقای احمد راشد سلیم بود.

آقای راشد سلیم اهل افغانستان است و با تسلطی که به زبان انگلیسی از یک سو و با ادبیات شیعه و تاریخ اسلام دارد،‌اطلاعات مفید و خوبی را در اختیار مخاطبانی قرار می‌دهد که چندان از این موضوعات مطلع نیستند. همچنین در این ایام آقای هاشم علاء‌الدین، مسلمان امريكايى که دروس حوزوی را در قم گذرانده و در حال گذراندن دوره دکتری اموزش و پرورش؟ در دانشگاه برکلی کالیفرنیاست، نیز برای شب تاسوعا و عاشورا ی حسینی به بیان نکاتی درباره امام حسین و ویزگی‌های واقعه کربلا پرداخت.

برگزاری مراسم عزاداری نیز با قرائت دعای وارث و نیز سینه زنی و نوحه‌خوانی با حضور علاقه‌مندان به امام حسین و واقعه عاشورا ادامه داشت.

در پایان مراسم هم تمامی عزاداران مهمان مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا برای صرف شام بودند.

مرکز اسلامی فرهنگی شمال کالیفرنیا از جمله مراکز مهم و فراوان تاثیر در شمال کالیفرنیا است که تعاملات خوبی نیز با دیگر ادیان ابراهیمی دارد و برنامه‌های مناسبی در جهت تقریب بین ادیان و مذاهب در قالب سلسله برنامه‌های بین الادیان دارد.

برگزاری کنسرت نت‌ها علیه ممنوعیت با حضور ۷ کشوری که با دستور اجرایی دونالد ترامپ دچار محدودیت‌هایی شده بودند از جمله فعالیت‌های شاخص این مرکز در سال ۲۰۱۷ بود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =