آیت‌الله جوادی‌آملی:سپاهی‎ها عزیزند،برای سلیمانی دعا می‎کنم/ هشدار آیت‎الله مکارم نسبت به فضای مجازی

آیت‌الله جوادی‌آملی و آیت‌الله مکارم‌شیرازی با سرلشکر رحیم‌صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سپاه پاسداران در حفاظت از تمامیت ارضی و امنیت کشور اظهار کرد: امیدواریم همه زحمات شما به بهترین وجه به ثمر بنشیند و این نظام به همت شما عزیزان تا ظهور صاحب اصلیش از هر خطری محفوظ بماند.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: همه عزیزان سپاهی برای ما عزیز هستند و برای همه این عزیزان دعا می‌کنیم لکن لحظه‌ای نیست که به یاد قاسم سلیمانی بیفتیم و او را دعا نکنیم چرا که قاسم سلیمانی و امثال او با همه وجود این دعا را باور کردند که ما تنها شیعه حسین بن علی(علیه السلام) نیستیم بلکه فرزند او هستیم و باید خونبهای او را بگیریم. و این باور به لطف الهی، ایران، عراق و سوریه را حفظ کرده و این روحیه باید همواره زنده بماند.

وی به نقش مهم مرجعیت در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: مرجعیت در عراق نقش بسیار مهمی دارد که باید این نهاد تقویت و حفظ شود.

آیت‌الله جوادی آملی به حوادث اخیر اقلیم کردستان عراق اشاره و خاطرنشان کرد: باید به مسئولین کردستان عراق متذکر شد که آل سعود، اسرائیل و آمریکا، غده سرطانی بدخیمی هستند که آنها را در جهت تامین منافع خود می‌خواهند و هرگز قابل اعتماد نیستند و خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید دشمن هر لحظه در فکر توطئه و نقشه علیه شماست و هرگز قابل اعتماد نیست.

راه حل شیطنت های دشمن فقط اتحاد است

آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار اظهار کرد: نباید تصور کنیم که چون داعش در عراق و سوریه در حال ریشه کن شدن است، مساله تمام شده است.

وی با اشاره به تاثیر وحدت و اتحاد در شکست داعش در عراق و سوریه گفت: آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاد نشان داد که اگر وحدت و انسجام بین ما باشد، تلاش آنها به جایی نمی رسد و دشمنان باید از این منطقه قطع امید کنند.

وی ادامه داد: بنابراین این گونه مسائل غیر از مساله برجام است که آنها موافق باشند و آمریکا مخالف و آنچه که از قرائن و شواهد بر می آید این است که هیچکدام آنها همکاری ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن را بر نمی تابند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رهبران کردستان عراق دچار اشتباه محاسباتی شده بودند، تاکید کرد: من معتقدم که آنها گرفتار اشتباه محاسباتی واضحی شده بودند به علت این که عراق الان با حضور ارتش قوی و حشد الشعبی از هر زمان قوی تر است و آنها در حدی نیستند که بتوانند مقابله کنند.

وی افزود: اضافه بر این همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ایران هم هرگز اجازه نخواهد داد اسرائیل دیگری در اینجا تشکیل بشود، به هیچ قیمت حاضر نیست که کردستان عراق به نام استقلال کانون نفوذ اسرائیل شود.

وی گفت: آمریکا همان طور که اسرائیل را ایجاد کرد تا منطقه را کنترل کند اینجا هم می خواهد از احساسات کردها برای کنترل منطقه استفاده کند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: قرائن و شواهد نشان می دهد که عقاید مذهبی یک عامل تعیین کننده است که سبب تشکیل سپاه پاسداران در ایران و حشد الشعبی در عراق شد. بنابراین اگر این اعتقادات مذهبی را تقویت بکنیم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل بکنیم.

وی گفت: یکی از عواملی که آمریکایی ها نمی توانند به ایران حمله کنند به یقین همین اعتقادات مذهبی است. در لشکر آمریکا در عراق عده ای خودکشی و عده ای فرار کردند ،اما ما هشت سال جنگیدیم یک نفر در این هشت سال خودکشی و از جبهه ها فرار نکرد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: من بارها در مورد خطرات فضای مجازی اخطار داده ام و گفته ام که مساله فراتر از این است که ما فکر می کنیم، فضای مجازی خطری است بالفعل و بالقوه هم برای عقاید هم برای اخلاق و باید زودتر روی آن فکر کنند، البته می شود استفاده صحیح از آن کرد ولی اکنون چنین نیست و متاسفانه دلسوزی ای از طرف مسئولان در این زمینه نمی بینم، هر چند درباره آن حرف هایی می زنند ولی عزم و اراده جدی و قوی می خواهد.

وی در پایان این دیدار خطاب به سردار صفوی گفت: از هوشیاری و بیداری شما و دوستانتان در این مسائل و از این که متوجه نیرنگ های دشمن هستید و شرایط منطقه را می دانید خیلی خوشوقتم و ان شاءالله اینها کمک می کند که دشمن بر منطقه مسلط نشود.
سردار رحیم صفوی روز گذشته در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد که این دیدارها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =