جلسه هیات نظارت برسفرهای خارجی کارکنان دولت با حضور دکتر واعظی نماینده رییس جمهور تشکیل شد.

به گزارش خبرانلاین، علیرضا رحیمی در کانال تلگرامش به جلسه هیات نظارت بر سفر کارکنان دولت اشاره کرد و نوشت: جلسه هیات نظارت برسفرهای خارجی کارکنان دولت با حضور دکتر واعظی نماینده رییس جمهور تشکیل شد.

او در ادامه می‌نویسد: روز گذشته اولین حضور دکتر واعظی در هیات نظارت بر سفرهای خارجی بعنوان نماینده رییس جمهور بود.

*برابر قانون نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، علاوه بر دو نماینده ناظر با انتخاب مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت امور خارجه و اطلاعات، نماینده رییس جمهور عضو رسمی این هیات می باشد که در دولت یازدهم آقای بانک ازطرف رییس جمهور عهده دار این سمت بود.

*بهره وری حداکثری از سفرهای خارجی برای تحقق اهداف دستگاهها و صرفه جویی لازم و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری و ارزیابی کلی وضعیت سفرهای کارکنان دولت از اهم مسائل مورد بحث در این جلسه بود.

* معمولا در جلسات هفتگی هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ درخواست سفر از دستگاههای مختلف دولت بررسی میشود که بطور میانگین بین ۱۰ تا ۱۵ درصد درخواستها مورد موافقت اعضا قرار نمی گیرند.

* از طرف مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، اینجانب و اقای مهدی برومندی بعنوان ناظر مجلس در هیآت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت، با رای نمایندگان برای مدت دوسال انتخاب شده ایم‌.

* سفرهای خارجی کارکنان دولت توسط این هیات پنج نفره و سفرهای خارجی نمابندگان مجلس شورای اسلامی توسط هیات رییسه مجلس مورد نظارت قرار میگیرد.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =