استفاده از موتور تانک روی شاسی ولوو در پروژه‌ای عجیب!

احتمالا شما می دانید که خودروهای ولوو در کشور های دیگر بخاطر استقامت بالای شاسی به تانک معروف هستند پس شاید بتوان انتظار داشت یک ولوو با موتور واقعی تانک هم پیدا شود، خبر هیجان انگیز این است که چنین خودرویی واقعا وجود دارد!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،مهندسان گاراگت بر روی یک مدل قدیمی ولوو کار کرده و موتور تانکی به نام بروباندوگن 971 را که 38.8 لیتر حجم دارد روی آن نصب کرده اند. این تانک در واقع یک تانک تهاجمی نیست و از آن برای حمل ادوات و تجهیزات جنگی و گذر از مناطق صعب العبور استفاده می شده است.

در ساخت مدل ابتدایی تانک روسی تی۵۵ نیز از موتوری مشابه با موتور 38.8 لیتری بروباندوگن 971 استفاده شده است. تی55 یک تانک روسی بسیار معروف است که که از سال 1950 عرضه شده و به مدت ۳۰ سال تانک اصلی ارتش روسیه برای بسیاری از جنگ ها بوده است.

حتی بعد از جنگ جهانی دوم نیز ارتش بسیاری کشورها به این تانک مجهز شده و از آن استفاده کرده اند. پس درکل میتوان گفت ما با یک موتور واقعی تانک طرفیم.

ایده این حرکت دیوانه وار از ذهن شخصی به نام ویکتور جانسون نشئت گرفته و در گاراگت با آدرس اینترنتی Garaget.org پیاده سازی شده است.

خودروی مورد نظر جانسون ولوو مدل پی وی 544 بوده که قطعا با این حجم وسیعی از تغییرات دیگر نمی توان آن را یک پی وی 544 نامید. برای نصب موتور عظیم الجثه 38.8 لیتری تانک بر روی شاسی این فست بک بسیاری از قطعات خودرو تعویض و یا تغییر کرده اند.

درحال حاضر اتاقک خودرو بر روی یک شاسی دست ساز کاملا متفاوت با نمونه اولیه سوار شده است. این شاسی سفارشی حدودا ۶ متر طول داشته و همان طور که در تصاویر مشخص است قسمت سرنشینان خودرو را از قسمت مربوط به موتور به صورت کامل مجزا کرده اند.

به غیر از شاسی قسمت های دیگر خودرو نیز شاهد تغییرات فراوانی بوده اند. به عنوان نمونه گیربکس و دیفرانسیل خودروی پی وی 544 با یک نمونه ی قدرتمند تر از کمپانی جنرال موتورز تعویض شده تا قدرت موتور با توان بیشتری به چرخ ها منتقل شود.

موتور این خودروی جدید قادر است تا قدرت ۵۸۷ اسب بخار را تولید کند. بسیار جای تعجب است که با وجود تمام این تغییرات و تحولات، این ماشین واقعا کار می کند و دکوری نیست.

ایده پرداز و سازنده این خودروی عجیب یعنی جانسون تمامی مراحل ساخت خودرو را به همراه تصاویر مربوط به بسیاری از تغییرات ایجاد شده در یک مقاله 50 صفحه ای قرار داده و در اختیار علاقه مندان صنعت خودروسازی گذاشته است.

در نگاه اول شاید ساخت این خودرو کاری تفننی و سریع به نظر برسد ولی در واقع نصب یک موتور بسیار بسیار بزرگ بر روی یک فست بک احتیاج به زمان بسیار زیادی کار مهندسی و مکانیکی دارد.

متخصصین و سازندگان این خودروی ترکیبی ضمن تایید این موضوع توضیح دادند که اگر به دنبال اتمام پروژه و تولید موفق نمونه نهایی هستیم باید پیوسته و با پشتکار فراوان کار کنیم. البته هنوز این پروژه در جریان بوده و به اتمام نرسیده است.

آنچه عجیب است اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته چنین پروژه های عموما غیر کاربردی که ارزش کلاسیک خاصی نیز ندارند، از سوی علاقه مندان با جدیت پیگیری می شوند و بعضا مجوز تردد خیابانی به منظور حضور در کارنوال ها و جشن ها را نیز کسب می نمایند، اما در کشورهایی مانند ایران حتی پروژه های بازسازی خودروهای ارزشمند کلاسیک و تاریخی نیز به دلیل عدم وجود بستر قانونی مناسب به خوبی پیش نمی رود و در بسیاری موارد شاهد از بین رفتن نمونه های با ارزشی هستیم که قربانی این شرایط می شوند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    0 0
    الان اگه آغايون بودن ميگفتن واقعا مشكل جامعه امروز ما اينه؟پاراگراف آخر