۱۰ تیترداغ دنیای آی تی ازتهدید به فیلترکردن گوگل دراندونزی تا ماهواره جدید اینترنت‌داراروپایی

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز چهارشنبه 17 آبان 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

شماره 1- آژانس فضایی اروپا/ESA با مشارکت ViaSat در یک پروژه 68 میلیون یورویی، اینترنت خانگی در اروپا را توسعه می‌دهند. مجموعه ماهواره‌ای را برای توسعه پهنای باند اینترنت خانگی در قاره اروپا راه اندازی می‌کنند. سیستم تعریف شده برای پروژه، ViaSat-3  شامل 3 ماهواره است که سرعت 1 ترابیت بر ثانیه را پشتیبانی خواهد کرد که معادل تمام ماهواره‌های اینترنت‌دار موجود تجاری در آسمان است. اپراتور زمینی نیز می تواند به هر کاربر اینترنت 100 مگابیتی ارائه کند. سال 2019 این ماهواره اینترنت‌دار وارد مدار خواهد شد.

 

شماره 2- باستان شناسان می‌گویند سایت آمازون و ebay باید نسبت به حذف آثار به حراج گذاشته شده اشیای باستانی اقدام کنند. تعداد فروش عتیقه‌های غیرقانونی در این دو سایت به طرز چشم گیری افزایش یافته است.

 

شماره 3- اندونزی پس از تهدید واتس‌اَپ به مسدود سازی، از آلفابت(پدر گوگل) خواست تا محتویات سرچ گوگل را بازبینی کرده و به درخواست دولت این کشور برای حذف محتویات نامناسب پاسخ دهد. در غیر این صورت ممکن است در این کشور مسدود شود.

 

شماره 4- چین تهدید کرد ادغام برادکام و کوآلکوم با قوانین ضد تراست در این کشور مغایرت داشته و نسبت به این اقدام واکنش نشان خواهد داد. برادکام پیشنهاد خرید کوآلکوم به مبلغ 130 میلیارد دلار را داده است و هم زمان برادکام از سنگاپور به آمریکا خواهد رفت. کمپانی 200 میلیارد دلاری به زودی می‌تواند خطر مرگ را برای صنایع نیمه هادی چین به همراه داشته باشد.

 

شماره 5- اشتباه در پیکره‌بندی شبکه اینترنت در لایه 3 باعث قطعی اینترنت در سراسر امریکا شد. کمپانی‌هایی مانند کامکست، اسپکتروم، ورایزون، Cox و RCN دچار مشکل شده و اینترنت بخش بزرگی از آمریکا به مدت 90 دقیقه قطع شد.

 

شماره 6- هکر معروف گروه انانیموس به نام کریستوفر مارک دویون ملقب به Commander X با نوشتن نامه‌ای به مردم و دولتِ مکزیک، تقاضای پناهندگی کرد. هکر فراری چند سالی در کانادا به طور مخفیانه زندگی کرده و او می ترسد که مانند هم قطارش Aaron Swartz توسط وزارت دادگستری آمریکا کشته شود.

 

شماره 7 - قابلیت تشخیص آهنگ از طریق گوگل اسیستانت، مشابه کاری که نرم افزار Sahzam انجام می‌دهد؛ فراهم شد. کاربر با شنیدن آهنگ از گوگل می پرسد: what song is this و گوگل مشخصات آهنگ را می‌گوید.

 

شماره 8 - گوگل با ارسال آپدیت جدید، مشکل اسکرین را در گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال حل کرده است و همچنین نویز هنگام کلیک را نیز از روی این گوشی مرتفع ساخته است.

 

شماره 9 - گوگل در حال توسعه فناوری انتقال فایل مشابه Air-Drop اپل است تا کاربران بتوانند فایل‌های سنگین را بین دو گوشی کنار هم جابجا کنند.(کاری که share it انجام می‌دهد.)

 

شماره 10 - کمپانی Parity اعلام کرد واحد پول دیجیتال اتروم / Ethereum به دلیل پاک کردن سهوی کد کتابخانه‌ای توسط برنامه نویسی به نام devops199 به حالت تعلیق درآمده است. بیش از 280 میلیون دلار از پول کاربران بدین ترتیب از دسترس خارج شد. در واقع کاربرانی که از کیف پول دیجیتال parity استفاده می کنند دچار ضرر و زیان شده و نمی‌توانند تا اطلاع ثانوی به پول خود دسترسی داشته باشند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =