برگزاری کنگره بین‌المللی بوشهر 2 قرن مقاومت در برابر استعمار

مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر گفت: سومین کنگره بین‌المللی 'بوشهر 2 قرن مقاومت در برابر استعمار' با حضور چهره‌های ملی و بین المللی و جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی، مسئولان و مردم این استان 20 اسفندماه در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالله نجفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه با استعمار و استکبار یکی از افتخارات مردم استان بوشهر است و تاریخ پرافتخار این استان نشان دهنده این است که مردم این استان از قرن‌ها پیش در مبارزه با استعمار پیشگام بودند.

وی با اشاره به واقع شدن گورستان متجاوزان انگلیسی در منطقه بهمنی شهر بوشهر بیان کرد: این کنگره روبروی گورستان متجاوزان انگلیسی در محله یاد شده برگزار می شود.

نجفی با اشاره به تاریخ باشکوه استان بوشهر در مبارزه با استعمار و استکبار گفت: بر اساس مستندات تاریخ، قدمت مبارزه مردم استان بوشهر با متجاوزان بیگانه بیش از پنج قرن است و تاریخ پرشکوهی در این عرصه دارند.

وی گفت: در سال‌های 93 و 94 کنگره بین‌المللی، بوشهر، 2 قرن مقاومت در برابر استعمار با استقبال کم نظیر مردم بوشهر و با حضور جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی برگزار شد که انتظار است این رویه در سومین کنگره نیز تداوم داشته باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =