تسنیم نوشت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با درخواست کمک از سوی دولت عراق و حمایت‌های نظامی ایران در ابعاد مستشاری و تسلیحاتی، روابط نیروهای نظامی دو کشور نزدیک‌تر شده است.

سپهبد ستاد "انور حمد امین" فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین پیرامون تداوم همکاری ها و هماهنگی درخصوص مسائل مشترک به تبادل نظر پرداختند.

سردار حاجی زاده در این دیدار با تبریک پیروزی های عراق علیه تروریست‌های داعش به مرجعیت، ارتش و ملت آن با تأکید بر اینکه تعاملات، همکاری ها و روابط دو کشور ایران و عراق پس از تهاجم داعش به این کشور توسعه یافته و وارد مرحله جدیدی شده است، گفت: با درخواست کمک از سوی دولت عراق و حمایت‌های نظامی ایران در ابعاد مستشاری و تسلیحاتی، روابط و همکاری نیروهای نظامی دو کشور نزدیک تر شده است.

وی تصریح کرد: از روزهای نخست حمله داعش به عراق، نیروی هوافضای سپاه با کمک‌های مستشاری و حمایت و پشتیبانی فنی و آموزشی در کنار نیروی هوایی عراق در مبارزه با تروریست‌ها بوده است و این روند تا امروز که تروریسم تکفیری آخرین نفس‌های خود را در عراق می کشد تداوم دارد.

سردار حاجی زاده با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست مشترک با سپهبد انور امین با تأکید بر اینکه ما در بخش هوایی ارتباط مستمر و نزدیک با نیروی هوایی ارتش عراق داریم، اظهار کرد: در این دیدار مباحث و موضوعاتی پیرامون وضعیت اقلیم کردستان و پیامدها و نتایج منفی اجرای همه پرسی در آن مورد بحث قرار گرفت، دوران "پس از داعش" در عراق به عنوان دغدغه ای مشترک مورد تبادل نظر و گفت و گو قرار گرفت.

وی در ادامه با برشماری تناقضات رفتاری امریکا در موضوع تروریسم و مقابله با آن تصریح کرد: تناقضاتی از جمله راه اندازی و تجهیز داعش و حمایت‌های آشکار و پنهان آمریکا از آن از سویی و ادعای مبارزه با تروریسم و شوهای تبلیغاتی که در این خصوص راه انداخته است موضوع تقابل با داعش را پیچیده تر کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه داعش تمام می شود اما توطئه آن پایان نمی پذیرد، گفت: آمریکایی ها نابودی داعش را موکول به 10 تا 30 سال کرده بودند، اما همگان شاهد بودند که بساط این لکه ننگین دست پرورده استکبار و صهیونیسم در حدود سه سال از عراق جمع شد.

سپهبد انور حمد امین نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه کمکهای جمهوری اسلامی ایران بویژه همکاری های مستشاری، فنی، تخصصی و آموزشی نیروی هوافضای سپاه به ارتش و مردم عراق در مقابله با تروریست های تکفیری را هیچگاه از یاد نخواهیم برد، گفت: ایران و عراق دو کشور همسایه، مسلمان و متحد هستند که اشتراکات و روابط دینی و اجتماعی زیادی با یکدیگر دارند و همکاری آنها در مقابله با داعش منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق با اشاره به موضوع برگزاری همه پرسی در کردستان عراق گفت: در کشور عراق سالیان سال است که اقوام و سلیقه های مختلف از کرد و عرب و...در کنار هم زندگی می کنند و امروز نیز باید با وحدت، حفظ عراق یکپارچه دنبال شود.

انجام هماهنگی های لازم پیرامون فراهم سازی مقدمات و الزامات تأمین امنیت زائران در ایام اربعین حسینی نیز از موضوعات مورد بحث در دیدار فرماندهان نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش عراق بود.

دریادار سیاری: هرگز تسلیم نمی شویم

امروز همچنین مراسم اعطای درجه دریادار دومی به فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی با حضور فرماندهی نیروی دریایی ارتش برگزار شد. در این مراسم امیردریادار سیاری ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ما آموزه‌های زیادی از عاشوراء و محرم داریم و شور حاکم بر این ایام را می‌بینیم و درس می‌گیریم که می‌بایست در بکاربستن دستورها و رهنمودها اقدام کنیم.

وی با اشاره به کلام فرمانده کل قوا مبنی بر اینکه بصیرت قطب نمای حرکت در مسیر غبارآلود است، گفت: استکبار جهانی به دنبال برتری فرهنگی خود بر سایر ملت‌هاست و رسانه‌های آنها نیز به دنبال اجرای اهداف و ایجاد برتری خود بر کشورهای اسلامی هستند، زیرا تنها اسلام است که شعار امام حسین(ع) را سر می‌دهد و مرکز این مبارزه و مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار در ایران است و این افتخار است برای کشور ماست.

فرماندهی نیروی دریایی ارتش افزود: در این دنیای پر هیاهو بصیرت بسیار مهم بوده و چراغ راه ما نیز خط ولایت است و آنچه که امروز از زبان ولایت بیان می‌گردد قطب نمای حرکت می‌شود، بنابراین انتظار این است که سربازان ولایت آموزه‌های محرم و عاشوراء را بکار گیرند.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی هفته بزرگداشت دفاع مقدس، گفت: همه باید بدانند که در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد، چگونه جنگیدیم، چگونه افتخارآفرینی کردیم، ما در مقابل استکبار جهانی و بیش از 38 کشور ایستادیم، دنیایی علیه کشور ما بود و با هدف شکستن انقلاب و سایر اهداف با ما جنگیدند، اما به لطف خدا، همت مردم، نیروهای مسلح و فرماندهی امام(ره)، بهره گیری از آموزه‌های عاشوراء و اعتقاد و ایمان شکست را به دشمن تحمیل کردیم.

وی افزود: وظیفه همه ما انتقال این دستاوردها به نسل‌های بعدی است تا همه بدانند امنیت و اقتدار امروز نظام اسلامی در سایه فداکاری‌ها و ایثار بسیاری از رزمندگان فداکار به دست آمده است.

فرماندهی نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: در بحث برجام موضع گیری‌ها و تهدیدها را می‌بینیم که به چه شکلی است اما همگان دیدند که فرماندهی معظم کل قوا راه مقابله با دشمن را چگونه فرمودند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه دشمن به دنبال تسلیم کردن ماست، گفت: با وجود قدرت بالای نیروهای مسلح هیچگاه تسلیم نخواهیم شد و وظیفه امروز ما حفظ و ارتقای آمادگی دفاعی بصورت مستمر بوده و تا زمانی که این آمادگی حفظ و تقویت شود دشمن توان مقابله با ملت ایران را نخواهد داشت.

در این مراسم درجه دریادار دومی به ناخدایکم احمد رضا شهیدی اعطاء گردید.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =