همزمان با نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، طرح جدید جلوگیری از ورود کالاهای نفتی مشابه ساخت داخل می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب: نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از تاریخ 11 لغایت 14 آبان ماه 96 با همکاری اين شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نمایشگاه های خوزستان در اهواز برگزار می شود.

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که بیش از 80 درصد نفت تولیدی کشور را عهده دار است، در نظر دارد تا همزمان با برگزاری این نمایشگاه از طرح جدیدی رونمایی کند که منجر به جلوگیری از ورود کالاهای نفتی مشابه ساخت داخل شود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، محور اصلی نمایشگاه امسال را بر پایه حمایت از حضور مؤثر و چشم گیر تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت و افزایش تعامل با سازندگان برتر استان خوزستان اعلام کرد.

بیژن عالی پور گفت: در آینده نزدیک با وجود امضای تفاهم نامه های توسعه 9 مخزن در محدوده 4 میدان نفت و گاز در استان خوزستان شاهد رونق دو چندان و استفاده بیشتر از توانمندی های بخش خصوصی در زمینه تأمین کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت خواهیم بود.

 

وي افزود: در این خصوص با توجه به تأمین کالاهای ساخت داخل که مورد تأیید ما هستند، هیچ کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود از خارج کشور تهیه و خریداری نخواهد شد، لذا ضمن یادآوری به سازندگان داخلی با اولویت شرکت های بومی استان، جهت بالابردن توان خود در ساخت تجهیزات گوناگون به خصوص در زمینه کالا و تجهیزات برقی و ابزاردقیق در گروه 10 کالایی وزارت نفت این نوید داده می شود که از ظرفیت های آنها در جهت توسعه استان و کشور با حمایت کامل از سوی مناطق نفت خیز جنوب و با تأکید وزیر محترم نفت بر بومی سازی تمامی تجهیزات 10 گروه کالایی ، بیش از پیش بهره برداری شود.

عالی پور افزود: 41 درصد از کالاهای مورد نیاز مناطق نفت خیز جنوب در استان خوزستان و در مجموع 80 درصد از کل نیاز صنعت نفت کشور در داخل تولید می شود.

با توجه به حمایت های صورت گرفته در سال های اخیر زمینه ساخت و تولید انواع مته های حفاری، رشته های درون چاهی، بسته های نمک زدایی و دیگر کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل فراهم شده ، سایر اقلام دیگر نیز از جمله تجهیزات و قطعات ابزار دقیق، برق و الکترونیک نیز بومی سازی شده و به خودکفایی رسید تا ان شاءالله راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هموارتر شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =