مهر نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه راه بی بدیل توسعه از مهارت آموزی صورت می گیرد، گفت: ١.٥ درصد از تولید ناخالص داخلی، باید از طریق مهارت حاصل شود.

علی ربیعی امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: برای تحقق رشد هشت درصدی، به ٧٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم. اگر بهره وری نباشد، رشد پرهزینه خواهد شد که 30 درصد از این سرمایه گذاری، از طریق بهره وری می تواند تحقق یابد.

‎وی با بیان اینکه آنچه توانست آلمان خردشده بعد از جنگ دوم جهانی را نجات دهد، انسان های فنی و دارای تخصص و مهارت بودند، مهمترین چالشهای کنونی جامعه ایران را بیکاری، سالمندی و بی مهارتی عنوان کرد و گفت: برای خروج از فقر، نیاز به مهارت آموزی داریم.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه در کاریابی ها بیشترین جذب از میان مهارت آموزان انجام می شود، گفت: برای رفع مشکلاتی که نام بردم، نیاز به ارتقاء مهارت داریم.

‎ربیعی، با اشاره به اینکه راه بی بدیل توسعه از مهارت آموزی صورت می گیرد، گفت: ١.٥ درصد از تولید ناخالص داخلی باید از طریق مهارت حاصل شود؛ ضمن اینکه حدود ١٠ میلیون بی سواد در کشور داریم که بخشی از جامعه هم، دارای سواد اندک هستند؛ بنابراین آموزش های فنی و حرفه ای کشور برای چنین اقشاری در جامعه است.

‎وی با بیان اینکه امیدوارم تا سال ١٤٠٠، چهار تا پنج نفر مدیر شایسته در این سازمان فنی و حرفه ای تربیت شود، افزود: نخبه فقط کسی نیست که در مسیر دانشگاه است؛ بلکه نخبگان مهارتی شاید قویتر از دیگر نخبگان هم باشند.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به تخصیص ٢٠ هزار میلیاردتومان برای توسعه اشتغال در کشور از محل مناطق بانکی گفت: درصدد هستیم که آموزشهای مهارتی را به روستاها ببریم، حتی اگر به شکل فیزیکی نشد به شکل های مجازی و سیار در روستاها انجام شود.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    0 0
    آقای ربیعی ازشما تعجب میکنم