ایسنا نوشت: مقام‌های آمریکایی و افغان اعلام کردند، نیروهای دو کشور عملیات مشترکی علیه کارگاه‌های تولید مواد مخدر صورت دادند تا حیات اقتصادی این گروه شبه‌نظامی را قطع کنند. همچنین فرمانده نیروهای آمریکایی مهلت دو ساله برای عقب‌ راندن طالبان تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان نیکلسون، ژنرال ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره حملات هوایی علیه آنچه او کارخانه‌های مواد مخدر طالبان توصیف کرد، ویدیوهایی را به نمایش درآورد. نیکلسون در کنار ژنرال محمد شریف یافتعلی از ارتش افغانستان گفت: شب گذشته ما حملاتی در شمال ولایت هلمند داشتیم تا ضربه‌ای به قطب مالی آنها که همان تولید مواد مخدر است، بزنیم.

ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان همواره شاهد نبردهای سنگین است و بزرگترین تولیدکننده افیون در افغانستان به شمار می‌رود. سازمان ملل متحد اخیرا گزارش داد، تولید افیون در افغانستان نسبت به ۸۷ درصد سال گذشته افزایش نشان داده و به بالاترین حد در امسال رسیده است.

دفتر سازمان ملل در امور مواد مخدر و جرایم گزارش داد، تولید افیون از دانه‌های خشخاش در افغانستان که منبع اصلی تولید هروئین در جهان است، امسال حدود ۹۰۰۰ متریک تن بوده است.

در همین حال این ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان گفت، معتقد است که می‌تواند به نیروهای افغان کمک کند تا طالبان را به حدی عقب برانند که ظرف دو سال کنترل دست‌کم ۸۰ درصد این کشور را به نسبت دو سوم کنونی در دست بگیرند. او با اشاره به دکترین ضد شبه‌نظامی گفت،‌ به دست آوردن کنترل ۸۰ درصد این کشور بیانگر یک نقطه عطف در تاریخ ۱۶ سال درگیری خواهد بود که به طولانی‌ترین جنگ آمریکا تبدیل شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =