۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
هنرهای زیبا را با طعم آلبالو بچشید

منصور نصرت نظامی آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان «هنرهای زیبا با طعم آلبالو» ارائه می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه آثار منصور نصرت نظامی شامل ۱۴ تابلو نقاشی حجم و چهار کار گرافیکی با عنوان «هنرهای زیبا با طعم آلبالو» در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد به نمایش در می آید.

 آثار گرافیکی در این نمایشگاه منتخبی از مجموعه گرافیک نقاشی و شعر نصرت نظامی هستند که به زودی به صورت کتاب منتشر خواهند شد.

 آثار یادشده با سبکی مفهومی و تلفیقی و با استفاده از مواد طبیعی و اکریلیک در ترکیب با پارچه، زغال و مقوا در مدت دو سال تهیه شده اند.

در استیتمنت نمایشگاه هنرمند احساس خود را درباره آثارش اینگونه بیان می کند: «زمان زیادی از ابداع اصطلاح دهکده جهانی توسط مارشال مکلوهان نمی گذرد و اکنون شاهد آنیم که تحت تاثیر و سایل ارتباط جمعی، اخبار و حوادث مختلف و نیز رویدادهای هنری به سرعت در جهان منتشر می شوند و این فرآیند بستر مناسبی را برای هنرمندان فراهم می سازد تا به اشتراک و تبادل ایده های خود بپردازند که گسترش هنر و خلق ایده های نو را در پی دارد و راه را برای هنرمند که نیاز به مطالعه و پویایی ذهن خلاق و توانمند خود دارد، هموار می سازد و او را از افتادن در چرخهی تکرار دور نگه می دارد.

این امر از دغدغه های مهم من هم به هنگام خلق اثری جدید محسوب می شود و سعی بر آن دارم ضمن پایبندی به تناسبات حجم، سطح و رنگ در نقاشی هایم، ایده های رازگونه خود را با توجه به محدودیت هایی که در فضای چیدمان موجود است به نحوی به تصویر درآورم که مخاطب آثارم به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و آثار هم بتوانند به افزایش خلاقیت ذهنی مخاطب کمک کنند.

برای من که سال ها دور از زادگاهم بوده ام، هر رنگ و عنصر در این مجموعه، بیانگر خاطره و حسی خاص است. خاطره ای با طعم آلبالو...»

منصور نصرت نظامی متولد سال ۱۳۳۳ در تهران، نقاش و هنرمند معاصر و دانش آموخته آکادمی هنرهای زیبای شهر نورنبرگ آلمان است. او هنر را در عرصه های گوناگون از جمله نقاشی، حجم، طراحی پارچه و مد، آزموده و در عرصه نقاشی با گذراندن تجارب مختلف هنری سرانجام به سبک ناب و پالوده خودش دست پیدا کرده است. نقطه عطف این سبک استفاده از بافت، بخصوص بامبو و پارچه در تابلوها برای نشان دادن دیالوگ خاص بین احساسات سرکوب شده انسان مدرن و اثر هنری است.

نصرت نظامی تاکنون در نمایشگاه های انفرادی و گروهی ای مانند آرت گالری شهرداری ارلانگن، آرت گالری اشتوتگارد، آرت گالری نورنبرگ، گالری مرکل ارلانگن، آرت نظامی نورنبرگ و گالری کولتورشوینه نورنبرگ شرکت کرده است. وی اخیرا نمایشگاهی را در گالری سیحون برپا کرده بود.

علاقه مندان می توانند برای دیدن این نمایشگاه از ۶ تا ۲۱ تیرماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به موزه هنرهای زیبا به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =