یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده چرا مدارک تحصیلی بالاتر معلمانی که در زمان اشتغال، تحصیل کرده‌اند، جز یک بار، اعمال نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ورود در اشتغال بخش دولتی، همانطور که مزایایی برای کارمند یا به تعبیر حقوقی، مستخدم دولت دارد، محدودیتهایی نیز ایجاد می کند. یکی از این محدودیتها، عدم تحصیل تمام وقت همراه با اشتغال است. همچنین طبق بخشنامه عام الشمول دولت در ادارات و دوایر دولتی به کارمندان اجازه داده نمی شود جز یک بار، مدرک تحصیلی بالاتر از زمانی که به استخدام درآمده اند را به اداره ارائه کنند.
این مسئله باعث شده عملا انگیزه ای برای تحصیل همزمان با اشتغال در کارمندان دولت وجود نداشته باشد. به طور مثال، کارمندی که با مدرک تحصیلی دیپلم یا به عنوان دیپلمه ولو با وجود داشتن مدارک تحصیلی بالاتر استخدام شده است، نمی تواند بیش از یک بار، مدرک مقطع تحصیلی بالاتر را به کارگزینی اداره خود، ارائه دهد.
این مسئله باعث شده برخی از کارمندان دولت، گلایه کنند و بگویند چرا مسیر پیشرفت تحصیلی آنها مسدود شده یا درس خواندن، برایشان، امتیازات شغلی به همراه ندارد.
در این رابطه یکی از مخاطبان که نوشته خود را از سوی جمعی از فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری در سرویس مشکلات مردم عنوان کرده در درخواست خود اینطور مشکلش را طرح کرده: با سلام لطفا در مورد عدم ادامه تحصیل فرهنگیان و اعمال مدرک یکبار بعد از استخدام که این بخشنامه از سوی سازمان مدیریت صادر شده و آموزش وپرورش اجرا میکند؛ به گوش مسئولین برسانید؛ اگر جامعه ای معلمش از نظر علمی در ده سال قبل سیر کند یعنی ده سال از دنیا عقبیم؛ و آیا درست است معلم از شاگردش سالها عقب تر باشد؛ این بخشنامه سند تحول بنیادین رو زیر سوال برده و مقام معلم را تنزل داده است در حالی که این بخشنامه برای کارمندان دولت صادر شده اما آموزش وپرورش آن را اجرا میکند در حالیکه معلم را باز آماده هرگونه تغییر و تحول کرد ؛ خواهش میکنیم به فریاد علم برسید.
واقعیت این است که معلمان هم بخشی از بدنه دولت محسوب می شوند و عنوان مستخدم دولتی شامل آنها هم می شود. به بیان دیگر آنها مانند سایر کارمندان دولت نمی توانند همزمان در دانشگاه تحصیل کنند و جزئیات ممنوعیت تحصیل همزمان کارمندان  نیز در گزارشهای سابق سرویس مشکلات مردم بیان شده است.
همچنین باید این نکته را هم در نظر گرفت به جز اعضای هیات علمی دانشگاه ها، سایر کارمندان دولتی، مشمول این بخشنامه هستند و معلمان نیز به عنوان بخشی از کارمندان بدنه دولت، مشمول بخشنامه هایی از این دست قرار می گیرند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید شرف الدینی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    5 1
    به نظر من فرهنگیان فقط کارمند نیستند آنها متصدی اداره کلیدی ترین و تخصصی ترین دستگاه آموزشی کشورند در این سازمان کلیدی تنها آموزش مطرح نیست رفع مشکلات یادگیری دانش آزمون نیاز به تخصص دارد من تعجب می کنم چرا از ورود فرهنگیان به گرایش های علوم تربیتی جلوگیری می شود ادامه تحصیل فرهنگیان نه تنها باید آزاد باشد بلکه باید حمایت گردد.