«خبرجنوب» نوشت: جشنواره تئاتر استان فارس از 20تا23 شهریور سال جاری به صورت تمام وقت در تماشاخانه های استاد پورشکیبایی، هودی، سپاسدار و لایق شهر شیراز برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس از آمادگی 52 گروه تئاتر از سراسر استان برای شرکت در این جشنواره خبر داد و گفت: پس از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه، 12 نمایش برتر انتخاب ميشوند و به جشنواره استانی راه مییابند، به این منظور هیئت داوران از 1 تا 20 مرداد به بازبینی آثار فرستادهشده میپردازند. حمید وامق درخصوص چگونگی اجرای نمایشهای برگزیده که به تازگی تولید شدهاند نیز ابراز داشت: برای نخستینبار پس از اتمام مرحله بازبینی و اعلام نتایج تا شروع جشنواره، آثار منتخب و تازه تولید شده در شیراز و شهرستانهای استان، 5 نوبت اجرای عمومی خواهند داشت. وی به بخشی از مزایای این اجرا پیش از برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: به دنبال برپایی اجرای عمومی، گروههای نمایش از مشکلات و کاستیهای احتمالی کار خود آگاه میشوند. در عین حال اجراهای عمومی پیش از جشنواره از ازدحام جمعیت در جشنواره میکاهد. این در حالی است که علاقهمندان در شهرستانهای استان میتوانند پیش از موعد مقرر شاهد اجرای نمایش گروههای برگزیده باشند.
وامق همچنین تسهیلات مربوط به گروههای راه یافته به مرحله نهایی را در سالهای اخیر رو به رشد دانست و اظهار داشت: محل اسکان هنرمندان شهرستانی در هتل چمران است و برای شرکت در جشنواره تئاتر مشمول پرداخت هزینه نمیشوند. بلکه بسته به مقدار بودجه ای که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، به آنان از یک میلیون تا سقف دو میلیون تومان کمک هزینه تعلق میگیرد. در همین ارتباط به گفته وی به نفرهاي برگزیده، اول تا سوم، علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، جایزه نقدی نیز اهدا میشود. رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه عملکرد جشنواره تئاتر فجر در پذیرش آثار و داوری آنان اشاره کرد و گفت: از هر استان 2 گروه برای راهیابی به این جشنواره پذیرفته میشود که فیلم با کیفیت اثر خود را به بخش منطقهای فجر ميفرستند و در حضور خود کارگردان در تهران، فیلمها داوری می شوند و به این ترتیب از 32 استان و 64 اثر رسیده، فقط 16 اثر به بخش نهایی تئاتر فجر راه پیدا میکنند. در پایان این گفتوگو وامق، خواستار برقراری تعامل پایدار میان نهادهای فرهنگی با انجمن تئاتر فارس شد و همچنین حمایت بخش خصوصی را در برگزاری شایسته جشنواره طلبید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =