پژویی که رئیس جمهور فرانسه در جشن روز ملی این کشور سوار شد

فرانسوی‌ها چند روز قبل و در ۱۴ جولای روز ملی این کشور یا همان جشن باستیل را برگزار کردند. اما امانوئل مکرون،رئیس جمهور جوان فرانسه در این روز از چه خودرویی برای رفتن به کاخ ریاست جمهوری استفاده کرد؟

به گزارش خبرآنلاین،خودروی مورد استفاده رئیس جمهور فرانسه در این روز کراس اوور پرچم‌دار پژو یعنی مدل 5008 بوده است. مقام‌های پژو اعلام کرده‌اند که خودروی رئيس جمهوری فرانسه یک وسیله نقلیه بی‌‌نظیر و با امکانان خاص بوده  تا از لحاظ امنیتی کامل باشد. 

جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر نشده اما حدس زده می‌شود که سیستم‌های فیلتر هوا، تجهیزات ارتباطی مخصوص و مواردی از این دست در کراس اوور پژو نصب شده باشند.

مکرون به نمایش محصولات داخلی صنعت خودروی فرانسه افتخار می‌کند. گروه پژو-سیتروئن همچنین نسخه‌ای مخصوص از کراس اوور DS 7 را برای مکرون تدارک دیده‌ بودند که در بخش دیگری از مراسم روز جشن ملی فرانسه استفاده شد. درحالی‌که نسل قبلی پژو 5008 یک مینی ون بود اما مدل جدید شاسی‌بلندی بوده که از پلتفرم EMP2 سود می‌برد. این پلتفرم در محصولات بی‌شمار دیگری چون DS 7 و سایر ساخته‌های پژو، سیتروئن و... بکار رفته است. این خودرو در رن فرانسه ساخته می‌شود.


پژو ۵۰۰۸ در واقع یک خودروی تازه متولد شده است. همانند برادر کوچکش، پژو در ساخت این خودرو روی رونق روز افزون کراس اوورها سرمایه‌ گذاری کرده و یک خودروی کارآمد، همه فن حریف را با کمی چاشنی قابلیت‌های آفرود و سبک و سیاق خشن را تولید کرده است. ۵۰۰۸ جدید در طراحی با ۳۰۰۸ اشتراکاتی دارد. نمای جلو لبه‌دار خودرو شامل یک جلو پنجره برجسته و انبوهی از جزئیات است که از خودروهای آفرود الهام گرفته شده است. به رغم سبک و سیاق مشابه، پژو ۵۰۰۸ به شکل قابل توجهی بزرگ‌تر از ۳۰۰۸ است.

پژو ۵۰۰۸ جدید به شکل امیدوار کننده‌ای، زبان طراحی زیبای این شرکت را به نمایش می‌گذارد. این خودرو ابعاد بزرگی دارد و طراحی آن خشن و عضلانی است. زیبایی در این خودرو تلفیقی از خشونت و جزئیات ظریف است. خطوط صاف زیبایی در طراحی آن وجود دارند و از منحنی‌های کافی نیز در جزئیات آن‌ها استفاده شده است که نتیجه‌ی آن زیبایی محض است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    36 4
    ما هم در جشن ملیمون موتور پیکانیش رو سوار میشیم
  • محمد A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    12 10
    تصویر خودردیی که مکرون داخل اون هست با تصویر خودروی بالایی تفاوت داره خودردیی که مکرون در آن نشسته خودروی ds است و تصویر ماشن بالایی پژو و این دو خودرو متفاوت از هم هستند
    • بهنام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      1 0
      اون مراسم با این یکی فرق میکرد دی اس رو یکی دو ماه پیش تازه رییس جمهور شد سوار شده بود.
    • سهیل A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      0 1
      درسته خودرویی که مکرون از سانروف اومده بیرون داره عشق میکنه برند دی اس از کمپانی سیتروئن هستش نه پژو . آرم به این بزرگی و ندیدید واقعا؟
    • بهزاد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
      1 0
      داداش متن رو هم بخون فقط عكساشو نگاه ميكني
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    25 25
    پژو لگن است و اینم سرورلگن هاشون. پر کررن ایران با این لگن ها باج به دولت فرانسه است.
  • بالیده A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    16 2
    خودروی شاسی بلندی زیباتر از رنجروور ندیدم .