معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی 12 خانه امن ویژه زنان خشونت دیده در کشور خبر داد و گفت: این خانه ها امسال برای نخستین بار در طول هفته بهزیستی (24 تا 30 تیر) راه اندازی می شوند.

مجید ارجمندی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح نخستین خانه امن غیر دولتی ویژه زنان خشونت دیده در ایلام در گفت و گویی اظهار کرد: کارهای مطالعاتی برای راه اندازی این خانه های امن انجام شده و محلاتی که شیوع خشونت علیه زنان در آنها بیشتر وجود داشت نیز در مناطق مختلف کشور شناسایی شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، هفت خانه غیردولتی و پنج خانه امن دولتی هستند، افزود: این مراکز در استان های ایلام، مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، گلستان، قزوین، گیلان و سیستان و بلوچستان راه اندازی می شوند.
معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور محو خشونت در خانواده را از اولویت های کاری این سازمان دانست و تاکید کرد: می خواهیم در کنار حمایت از فرد خشونت دیده، فردی را هم که مرتکب خشونت می شود مورد درمان و حمایت های روانشناختی قرار دهیم.
ارجمندی عمده خشونت های زنانی که به بهزیستی مراجعه کرده اند را خشونت فیزیکی اعلام کرد و یادآور شد: پارسال یک هزار و 800 زن خشونت دیده به مراکز فوریت های اجتماعی بهزیستی کشور مراجعه کردند که عمده این زنان از سوی همسران خود به دلایل مختلف مورد خشونت قرار گرفته بودند.
وی ادامه داد: این سازمان به منظور حمایت از زنان، تاسیس خانه های امن ویژه زنان خشونت دیده را در دستور کار قرار داده و در این زمینه از سال های گذشته کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی و همچنین آموزش روانشناسان، مددکاران و مسئولان فنی را انجام داده است.
مدیر کل بهزیستی استان ایلام نیز در این آیین با اشاره به فعالیت یک خانه امن دولتی ویژه زنان خشونت دیده گفت: 28زن خشونت دیده سال گذشته به مرکز فوریت های اجتماعی مراجعه کردند.
فرهاد قیصربیگی هدف از تاسیس این خانه را حمایت از زنان خشونت دیده و تحت خشونت های خانگی و توانمندسازی خانواده محور اعلام کرد و خدمات این مرکز را شامل مددکاری، روانشناسی، آموزشی و فرهنگی برشمرد.
به گفته وی، زنانی که از سوی همسر، برادر، پدر و یا سایر افراد خانواده در معرض خشونت قرار می گیرند در صورت مراجعه در این مرکز پذیرش می شوند.
 معاون پیشگیری، معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و هیات همراه همزمان با چهارمین روز از هفته بهزیستی به منظور افتتاح خانه امن زنان خشونت دیده، بازدید از نمایشگاه توانمندی های مددجویان و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی و شرکت در همایش بهزیستی و رسانه روز سه شنبه به ایلام سفر کردند.
24 تا 30 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =