ایرنا نوشت: وزارت کشور قطر روز پنجشنبه اعلام کرد: نشانی های اینترنتی به کار گرفته شده برای عملیات هک خبرگزاری قنا، از مبدا امارات بوده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، «سرتیپ عبدالله المفتاح» مدیر روابط عمومی وزارت کشور قطر با بیان این که نشانی های آی پی به کار گرفته شده در هک خبرگزاری قنا، متعلق به امارات متحده است، افزود: نکته ای که عجیب به نظر می رسد،‌حجم زیاد انتشار خبرهای جعلی است که پس از هک صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر محل و هویت هکرها مشخص نیست، یادآور شد: شناخت عاملان هک خبرگزاری قنا، تنها با همکاری مقام های اماراتی امکان پذیر است، اما ارتباطی بین مقام های ابوظبی و دوحه در این باره وجود ندارد.

این مسئول قطری در ادامه یادآور شد: هکرها ابتدا خبرگزاری قنا را هک کردند، سپس با سرقت حساب کاربری مدیران آن به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا نموده و پس از آن خبرهای جعلی را در صفحات مخصوص خبرگزاری قرار دادند.

المفتاح در ادامه گفت:‌ مقام های قطری 23 می گذشته ساعت سه بامداد به وقت محلی، سایت خبرگزاری قنا و هفت بامداد همان روز، صفحه شبکه های اجتماعی را از کنترل هکرها خارج کردند و بازپس گرفتند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اسناد و مدارک موجود، انگیزه لازم را برای اقامه دعوی قضایی علیه عاملان این حمله فراهم می کند، اما برای آن که تحقیقات تحت تاثیر این اسناد قرار نگیرد، از ارائه این مدارک خودداری می کنیم.

وزارت کشور قطر افزود: آنچه در موضوع هک جالب است، حملات رسانه ای برنامه ریزی شده ای است که پس از این حادثه صورت گرفت.
سیف بن احمد آل ثانی مدیردفتر ارتباطات دولتی قطر سه شنبه 27 تیرماه گذشته با اشاره به خبر منتشر شده در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که امارات را عامل هک سایت خبرگزاری قطر دانسته است، گفته بود: اطلاعات این روزنامه جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد که هک سایت خبرگزاری قطر رخ داده است.

این خبرگزاری دوم خرداد 96 (23 می ) خبری منتسب به شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» را منتشر کرد که با مواضع برخی دولتهای دیگر عربی حاشیه خلیج فارس در قبال آمریکا، ایران، حماس و حزب الله متفاوت بود.
این خبر سپس با ادعای اینکه تارنمای خبرگزاری قطر هک شده است، تکذیب شد.
رسانه‌های عربستان و امارات با رد اظهارات دولت قطر در خصوص هک شدن خبرگزاری رسمی این کشور، حملات شدیدی را علیه دوحه آغاز کردند و شبکه الجزیره از سوی ریاض و ابوظبی فیلتر شد.

تنش میان قطر با عربستان و امارات همچنان ادامه پیدا کرد تا این که عربستان 15خرداد 96 اعلام کرد که به همراه امارات متحده عربی، بحرین، مصر و برخی از کشورهای دیگر و با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
درپی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =