مشاور مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در دولت یازدهم نگاه ویژه ای به روند بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و سکونت گاه های غیر رسمی وجود داشت که امیدواریم این مسیر و رویکرد ادامه پیدا کند.

مظفری در گفت و گوی اختصاصی با خبر آنلاین استان مرکزی ضمن تاکید بر این مطلب به وجود 140 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان سال گذشته در این زمینه اختصاص داده شد بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان بوده است که سهم استان مرکزی هم بالغ بر 60 میلیارد ریال بوده است و آمادگی افزایش این اعتبار در سال جاری وجود دارد.
وی روند اجرای پروژه های بهسازی بافت های فرسوده شهری را در استان مرکزی مثبت ارزیابی و بیان کرد: در شهرهای اراک ،ساوه و خمین در مجموع 9 پروژه توسط ستاد بازآفرینی پایدار شهرهای استان مرکزی مصوب شده بود که بازگشایی معبر شهید فردین پور و پروژه 336 واحدی باغ خلج از مهمترین این پروژه ها در شهر اراک بوده است.
مظفری دلیل کندی روند انجام برخی از این پروژه ها مانند بازگشایی فردین پور را زمان بر بودن روند تملک املاک و مباحث حقوقی عنوان و تاکید کرد: ستادهای بازآفرینی پایدار استانداری باید اطلاعات و گزارش دقیقی از وضعیت بافت های تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی ارائه دهند و هماهنگی لازم بین دستگاه های مربوطه وجود داشته باشد تا این طرح ها با سرعت بیشتری اجرا شوند .
مشاور مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از آمادگی برای اختصاص اعتبار جهت بهسازی و مرمت بافت های تاریخی استان مرکزی و به خصوص بازار اراک خبر داد و گفت: کمیته استانی ستاد بازآفرینی پایدار شهری باید گزارشی از وضعیت اماکن و آثار تاریخی استان مرکزی ارائه دهند و پس از بررسی اولویت ها و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، اعتبارات لازم اختصاص داده خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =