۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: در استان کرمان 31موقوفه قدیمی وجود داری که یکی از نیات مهم آن موضع غدیر می باشد.

به گزارش   خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، حجت الاسلام سید رضا فاطمی در گفتگویی با بیان اینکه واقعه غدیر بزرگترین همایش تاریخی اسلام  بود؛ افزود: در روز غدیر به دستور جبرئیل لقب امیرالمومنین به علی ابن ابیطالب (ع) از طرف پروردگار اعطا شد.

    وی اظهار کرد:  غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسئله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

    فاطمی پرداختن به مسئله غدیر را مورد توجه دستگاه های فرهنگی و مسئول دانست وخاطرنشان کرد: در استان کرمان 31 موقوفه قدیمی وجود دارد که یکی از نیات اصلی آن‌ها  موضوع غدیر است.

وی تصریح کرد: 3 موقوفه میرزا محمد خان نوری (حاج آقا لطفعلی )، موقوفه ظهیر الدوله و موقوفه مدیر الملک از جمله موقوفاتی در سطح شهر کرمان هستند که یکی از اجرای نیات آن‌ها در مورد غدیر است.

   معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف با اشاره به تعداد موقوفات ثبت شده امسال در استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به همت خیرین گرانقدر 21 وقف جدید درکرمان محقق شده است.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =