مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفر یکروزه خود به منطقه آزاد ماکو از بزرگترین کارگاه تولیدی پوشاک شمالغرب کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد،مراحل احداث این کارگاه تولیدی با صرف ۴۰ میلیارد ریال هزینه توسط بخش خصوصی در سال ۱۳۹۵ شمسی به اتمام رسیده است و برای بیش از ۱۷۰ نفر که ۸۵ درصد از آنان بانوان هستند، اشتغال ایجاد شده است.

مشاور رئیس جمهوری همچنین در ادامه سفر خود به منطقه آزاد ماکو طی روز جاری، کلنگ آشیانه هواپیمای باری فرودگاه ماکو را به زمین زده است؛ این آشیانه برای پارک ۲ فروند ایرباس طراحی و برای این منظور نیز ۳۲۰ مترمربع مکان در نظر گرفته شده است.

بازدید از بزرگترین کارخانه تولید دندان مصنوعی کشور از دیگر برنامه های سفر یک روزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد ماکو بود؛ این کارخانه با اشتغالزایی برای ۵۲ نفر در سال ۱۳۸۵ شمسی تاسیس شده و امروز با حمایت های سازمان منطقه آزاد ماکو به تولید صنعتی و انبوه رسیده است.

مرتضی بانک در حاشیه بازدید از این واحد اقتصادی با تاکید بر ضرورت صادرات محصولات تولید داخلی، گفت: برای فروش محصولات این کارخانه، علاوه بر کشورهای آسیایی باید به دنبال بازارهای اروپایی بود.

بازدید از طرح های زیرساختی مهمترین هدف سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد ماکو بوده است؛ وی در این سفر از روند احداث پایانه اصلی فرودگاه و نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو، پژوهش سرای دانش آموزی، شهرک صنعتی، گمرک مرز بازرگان و طرح نوبت دهی به وسایل نقلیه عبوری از مرز و پایانه صادراتی بازدید کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =