ایرنا گزارش داد: 'آصف احمد' رئیس اتحادیه تولید و فروشندگان گوجه فرنگی در کراچی پاکستان به رسانه های این کشور گفت: چالش گرانی گوجه فرنگی این شهر با واردات این محصول از ایران برطرف شد.

قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی طی روزهای گذشته در بازارهای خرده فروشی شهرهایی نظیر اسلام آباد و کراچی به 170 روپیه معادل 60 هزار ریال و قیمت این محصول در مراکز عمده فروشی به 140 روپیه معادل حدود 50 هزار ریال افزایش یافت.
واردات برخی محصولات مورد نیاز پاکستان نظیر گوجه فرنگی از طریق افغانستان، ایران و هند انجام می شود و گفته می شود یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول طی روزهای گذشته در بازار پاکستان، بسته شدن مرز مهم «تورخم» در شرق افغانستان است.
مقامات افغان در ولایت ننگرهار اواخر شهریورماه سال جاری اعلام کردند که نیروهای پاکستانی مهم ترین گذرگاه مرزی افغانستان با این کشور را بار دیگر به روی اموال تجاری و مسافران افغان بستند.
البته پس از ایام عید قربان، به دلیل بارندگی شدید، گوجه فرنگی در مناطق بلوچستان و سند پاکستان کمیاب شد و دولت این کشور به منظور تنظیم بازار، نسبت به واردات گوجه فرنگی از ایران و افغانستان اقدام کرد.
در گزارش رسانه های پاکستان نیز آمده است که دولت فدرال پاکستان تصمیم گرفته، اقداماتی برای واردات گوجه فرنگی از ایران انجام دهد.
بنا بر این گزارش، در حالی که کمبود گوجه فرنگی در پنجاب و دیگر مناطق پاکستان تشدید شده، تلاش هایی برای واردات گوجه فرنگی از ایران به جای هند آغاز شده است.
با افزایش صادارت محصول گوجه فرنگی ایران به پاکستان، قیمت این محصول پس از روزها گرانی در برخی مناطق به 70 روپیه معادل حدود 25 هزار ریال کاهش یافته و واردات گوجه فرنگی از ایران، افزایش ثبات در بازار را برای این محصول به همراه داشته است.
اکنون گوجه درجه یک در جعبه 15 کیلویی به قیمت 800 روپیه به فروش می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه های جیو و اکسپرس پاکستان، در ایالت پنجاب نیز دولت محلی برای غلبه بر چالش گرانی گوجه و ساماندهی عرضه آن، تصمیم به واردات این محصول از ایران و دیگر کشورهای همسایه گرفته است و به ساکنان شهرهای ایالت پنجاب نیز نوید ارزانی نرخ گوجه تا روزهای آینده داده شده است.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =