۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از ۸ هزاردلاری شدن بیت‌کوین تا تأیید معامله ۳۸ میلیارد دلاری کوآلکوم

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز دوشنبه 29 آبان 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

(تمرکز خبری امروز، روی بیزینس آی تی و نه بحث فنی بوده است)

شماره 1- گفته می شود کوآلکوم دادگاه ضدتراست را در ژاپن برده است و بنابراین معامله 38 میلیارد دلاری بابت خرید صنایع نیمه هادی NXP Semiconductors را به راحتی پشت سر خواهد گذاشت. اتحادیه اروپا نیز مجبور به تایید معامله خواهد شد تا کوآلکوم با خرید NXP بتواند رهبر تراشه‌های جهان در بخش صنایع خودروسازی شود.

شماره 2- موسسه تحقیقات اقتصادی بارون نوشت آی بی ام فصل جاری را با رشد پشت سر خواهد گذاشت. بدین ترتیب درآمد این کمپانی از بابت فروش سرویس ها و خدمات در امنیت اطلاعات، بخش موبایل، شبکه اجتماعی، تحلیل تجاری و کلود افزایش خواهد یافت. این گزارش ارزش سهام آی بی ام را به 148 دلار در هر سهم رساند.

شماره 3- تحلیل‌گران می‌گویند تسلاموتورز برای تولید کامیون الکتریکی خود نیاز به سرمایه گذاری جدید دارد و به زودی از سهامداران کمک خواهد خواست. از سوی دیگر تسلا در سری اول تولید، بیش از 1000 خودروی اسپرت رودستر تولید می کند که با دریافت 250 میلیون دلار پول نقد آنها را تا 2020 تحویل مشتری خواهد داد اما برای توسعه کامیون الکتریکی با مشکل نقدینگی روبرو خواهد شد.

شماره 4- «مارول تکنولوژی»،تراشه ساز آمریکایی قصد دارد کمپانی مستقر در کالیفرنیا به نام Cavium  را به مبلغ 6 میلیارد دلار بخرد. بدین ترتیب مارول از تکنولوژی سنتی ذخیره سازی بیرون زده و به فناوری‌های جدیدتر در بخش تراشه‌های شبکه، سوئیچ و ... دست خواهد یافت.

شماره 5- سهام شرکت توشیبا 5 درصد افت کرد. دلیل آن اعلام فروش 5.4 میلیارد دلار سهام اعلام شده است تا این کمپانی بحران نقدینگی خود را پشت سر بگذارد.

شماره 6- بلومبرگ گزارش داد اپراتور بی سیم ورایزون با لیگ فوتبال ملی/ NFL برای پخش استریمینگ مسابقات به توافق رسیده است و بدین ترتیب دسترسی به مسابقات به صورت زنده از روی تلویزیون و موبایل به طورهم زمان در دست ورایزون خواهد افتاد.

شماره 7- وزیر دارایی انگلیس از افزایش سرمایه گذاری در بخش خودروهای خودران، خودروهای الکتریکی، هوش مصنوعی و ارتباطات در این کشور خبر داد.

شماره 8- با هدف توسعه مالی آی تی، بانک چینی Citic با همکاری غول جستجوی بایدو، بانک جدیدی به نام AiBank تاسیس می‌کنند تا سرمایه‌های آی تی را کانالیزه کنند.

شماره 9 - کمپانی فولکس واگن بیش از 40 میلیارد دلار در صنعت خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کند. بدین ترتیب یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان می‌خواهد تا سال 2025 رهبر خودروهای الکتریکی در جهان شود.

شماره 10- ارزش بیت کوین پس از آپدیت نرم افزاری به رقم بی سابقه 8000 دلار رسید. این خبر را سایت Coinbase به عنوان بزرگترین کمپانی پشتیبانی از پول مجازی در 32 کشور جهان اعلام کرد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =