رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه لایحه بودجه اشکالات اساسی و زیربنایی دارد،‌ گفت:‌ لیست شرکت‌های کمک گیرننده،‌ در لایحه بودجه سال 94 دیده شده است اما لیست شرکت‌های درآمدزا وجود ندارد. این موارد قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال 1394 تهران (بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه آن)، با اشاره به اینکه اشکال اساسی و زیربنایی در لایحه بودجه وجود دارد،‌ گفت: بودجه شهر تهران باید بر اساس برنامه و برش یک ساله از برنامه پنجم باشد.‌ شورا برش یکساله از برنامه پنجم سال 94 در مورد شرکت‌ها و سازمان‌‌ها ندارد، چگونه انتظار می‌رود،‌ بودجه آن تصویب شود. لازمه تصویب این بودجه ارائه برش یکساله سازمان‌ و شرکت‌های شهرداری به شورا است تا بر اساس آن بودجه بسته شود.

وی گفت: تغییراتی که در ردیف‌های لایحه بودجه در قالب کمک‌ها و جابجایی صورت گرفته است و باید در لایحه اعمال شود،‌ هزینه نیروی انسانی شهرداری تهران در فرمتی که ارائه شده قابل رصد کردن نیست. برای مثال شهرداری تهران 255 میلیارد تومان به سازمان نوسازی شهر تهران برای پروژه‌ها پرداخت می کند اما چگونگی هزینه‌کرد آن پیوست ندارد و ما نمی دانیم این پرداخت‌ها چگونه به مصارف می‌رسد یا 3 هزار و 755 میلیارد تومان به سازمان فنی و مهندسی برای پروژه‌هایی تعریف می‌شود اما این پروژه‌ها تغییر می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، ‌محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه گفت: قیمت تمام شده پروژه‌ها استانداردهایی دارد که باید لحاظ شود، متاسفانه در اکثر شرکت های شهرداری تهران درآمدهای عملیاتی صحیح تعریف نشده است. در اکثر شرکت‌ها درآمدهای عملیاتی درست تعریف نشده است به گونه‌ای یک شرکت در یک جا نقش کارگذار دارد و در جای دیگر فرمت عملیاتی به خود می‌گیرد و این بیانگر این است که تعریف واحد عملیاتی نداریم.

حافظی گفت: گزارش از تبصره‌های شرکتها سازمان ها برای شورا ارسال نشده است و نمی‌دانیم در سال 93 چه کردند تا برنامه‌ای برای سال 94 آنها داشته باشیم، شرکت‌هایی در لیست وجود دارد که قانونا نباید وجود داشته باشند مانند شرکت خاکریز آب. این شرکت مصوبه ای از شورا برای انحلال دارد و مکاتبه سازمان بارزسی کل کشور در خصوص چرایی تخصیص بودجه به این شرکت در سال‌های گذشته وجود دارد. البته اعتقادی به انحلال آن ندارم بلکه باید اساسنامه آن مجدد برای تصویب به شورای شهر تهران ارسال تا برای آن بودجه تعریف شود.

وی گفت: شرکت ارتباطات مشترک شهر نمونه دیگری است که اساسنامه ای ندارد و شورا برای آن بودجه پیش بینی می‌کند، ‌این کار تخلف است. از سویی در لیست شرکت‌های کمک گیرننده،‌ دیده شده است اما لیست شرکت‌های درآمدزا در لایحه شهرداری وجود ندارد. برای نمونه در لایحه بودجه شرکت شهروند که درآمد زاست، قید نشده است.این موارد قابل قبول نیست.

حافظی با اشاره به اهمیت بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها گفت: تصویب بودجه سازمانها و شرکت‌های شهرداری تهران بر اساس مهلت قانونی می‌تواند تا پایان فروردین ادامه داشته باشد از این رو پیشنهاد می‌کنم از این ظرفیت قانونی برای بررسی بیشتر استفاده شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    2 0
    حالا مونده تا از کارهای شهرداری سر در بیاورند