بوی نامطبوع میدان آذربایجان برطرف می شود

شهردار منطقه ۴ تبریز گفت: پروژه کانال خلیل آباد با هدف رفع مشکلات زیست محیطی شمالغرب شهر تبریز در جهت جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و فاضلاب مناطق خلیل آباد و حیدرآباد به خارج از محدوده شهر اجرا شده است.

به گزارش خبرآنلاین، اکبر امجدی گفت: پروژه حاضر از تقاطع کانال خلیل آباد و حیدر آباد در اتوبان پاسداران آغاز و به موازات مسیر آجی چای ادامه یافته و در مسیر خود کلیه کانالهای منتهی به آجی چای در تقاطع های پل خلبان، پل قدیمی مهران رود و جاده سنتو را جمع آوری می نماید.

به گفته شهردار منطقه ۴، هزینه اجرایی پروژه عظیم کانال خلیل آباد و حیدرآباد تا تقاطع جاده سنتو با آجی چای به طول ۶ کیلومتر در حدود 130 میلیارد ریال بوده است .
امجدی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم در دی ماه سال ۹۳ آغاز شد و با عنایت خداوند متعال و تلاش دست اندرکاران این مجموعه تا پایان امسال به ثمر نشست.
وی افزود: از آنجاییکه بند انحراف آجی چای داخل مجموعه پارک بزرگ واقع شده است که با اجرای این پروژه، فضای مناسب برای شهروندان و گردشگری ایجاد خواهد شد.
گفتنی است، اجرای پروژه عظیم کانال خلیل آباد با چهار هزار و ۹۰۰ متر و ۷۷ هزار مترمکعب کانال کنی، چهار هزار و ۹۰۰ متر باکس گذاری، یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب دیوار چینی در تقاطع خلیل آباد، شش ابنیه فنی شامل حیدرآباد، خلیل آباد، ضلع شمالی و جنوبی پل خلبان، مهران رود و پل جاده سنتو و سه دراپ در محل های کانال خلیل آباد، جنب پل قدیمی آجی چای و تقاطع مهران رود اجرا شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =