نگاهی به تاریخچه تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان (2)

در آستانه برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان که با وجود گذشت 31 سال از نخستین دوره آن همچنان موجودیت خود را حفظ کرده و سال به سال بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود، گذری داریم بر تاریخچهاین تور و نیز نگاهی آماری خواهیم داشت بر آنچه طی 31 دوره تور گذشته است.

 وحید پوررضوی: در آستانه برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان که با وجود گذشت 31 سال از نخستین دوره آن همچنان موجودیت خود را حفظ کرده و سال به سال بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود، گذری داریم بر تاریخچهاین تور و نیز نگاهی آماری خواهیم داشت بر آنچه طی 31 دوره تور گذشته است.

ششمین دور توردوچرخه سواری ایران-آذربایجان به دلیل حضور تیم های خارجی از اهمیت بالای برخوردار بود که در این دور تیم های سوریه، ترکیه و آذربایجان شرقی در رده بندی تیمی در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند و در مجموع رده بندی انفرادی تامر آورال و آیهان آیتکین ترکیه ای و جمال شیخونی از سوریه در سکوهای اول تا سوم ایستادند.

هفتمین دوره تور بین المللی ایران- آذربایجان نیز با حضور تیم های خارجی همراه بود و رکابزنان داخلی و خارجی برای کسب عناوین قهرمانی با هم رقابت می کردند که در پایان این دوره آذربایجان شرقی الف موفق شد به مقام قهرمانی برسد وتیم های تهران و کرمان به ترتیب دوم و سوم شدند و حسن شریف زاده از آذربایجان شرقی، خسرو قمری از مرکزی و حسین اسلامی از کرمان به ترتیب رده های اول تا سوم جدول رده بندی انفرادی را کسب کردند.

در هشتمین دوره تور تیم های تهران، آذربایجان شرقی و ترکمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم رده بندی مجموع تیمی را کسب کردند و کاستا کلف از ترکمنستان، مجید وفایی از تهران و آذری از اصفهان رده های اول تا سوم انفرادی را از آن خود کردند.

تیم های ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان شرقی رده های اول تا سوم دوره نهم را از آن خود کردند و دیمیتری کاتماکف از ترکمنستان، مجید شیخ از سوریه و مانیس شبلونی از ارمنستان در مجموع انفرادی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در دوره دهم نیز تیم های قزاقستان، قرقیزستان و آذربایجان شرقی الف به ترتیب اول تا سوم شدند و یوری چکف از قرقیزستان، وارلی تیتیف از قزاقستان و حسین عسگری از زنجان به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.

در یازدهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان تیم های قزاقستان، فجر تبریز و ترکمنستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و در انفرادی بلوزوف از قزاقستان، احد کاظمی از فجر تبریز و کوزنسوف از قزاقستان اول تا سوم شدند.

دوازدهمین دوره تور بین المللی آذربایجان با درخشش دوچرخه سواران قزاق همراه بود و در این دور قزاقستان، اوکراین و فجر تبریز به همراه آندره میزوروف ، وارلی تیتیف و بلوزوف هر سه از قزاقستان اول تا سوم شدند.

در دوره سیزدهم و در مجموع تیمی فجر تبریز ، قزاقستان و ایران الف و در انفرادی احد کاظمی و قادر میزبانی هر دو از فجر تبریز به همراه آندری کاشین قزاق اول تا سوم شدند.

چهاردهمین دوره نیز با قهرمانی مجدد فجر تبریز خاتمه یافت و تیم های آذربایجان شرقی و سوریه دوم و سوم شدند در این دوره احد کاظمی از فجر، حسین عسگری از آذربایجان شرقی و قادر میزبانی دیگر رکابزن تیم فجر تبریز به ترتیب رده های اول تا سوم مجموع انفرادی را کسب کردند.

در پانزدهمین دوره تور ، قادر میزبانی با پیراهن فجر تبریز اولین قهرمانی خود را به دست آورد و حسین ملکی و احد کاظمی دوم و سوم شدند در این دور تیم های آذربایجان شرقی، مرکزی و تهران اول تا سوم شدند.

حدر دوره شانزدهم تیم های آذربایجان شرقی، قزاقستان و زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند و احد کاظمی از آذربایجان شرقی، حسین عسگری از مرکزی و وازگن گولیجانیان از ارمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم انفرادی را کسب کردند.

در هفدهمین دوره تیم های ترکیه، پتروشیمی و سوریه در مجموع رده بندی تیمی مقام های اول تا سوم را کسب کردند و قادر میزبانی دوچرخه سوار ایرانی تیم ترکیه، موتلو مرت از ترکیه و احد کاظمی از پتروشیمی تبریز به ترتیب در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند

دوره هجدهم این تور با قهرمانی تیم ایران الف به اتمام رسید و تیم های ترکیه و پتروشیمی تبریز به ترتیب رده های دوم و سوم را کسب کردند، دراین مرحله احد کاظمی از پتروشیمی، مهدی سهرابی از ایران الف و پاول نوداک ترکیه ای به ترتیب رده های اول تا سوم را به دست آوردند.

نوزدهمین دوره تور بین المللی ایران- آذربایجان با کسب سکوی قهرمانی توسط تیم پیکان تهران و قرار گرفتن تیم های پتروشیمی و قزاقستان در رده های دوم و سوم همراه بود و الکس کالیسف قزاق، سیدرضایی از کرمان و موتلو مرت ترک در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند.

در بیستمین دوره تیم های تایوان، پیکان و سوریه به ترتیب برسکوهای اول تا سوم جدول رده بندی تیمی قرار گرفتند و قادر میزبانی رکابزن ایرانی تیم تایوان، احد کاظمی از پتروشیمی و دیوید مک کین از ایرلند به ترتیب مقام های اول تا سوم رده بندی انفرادی را کسب کردند.


در بیست و یکمین دوره تور بین المللی ایران-آذربایجان تیم های پتروشیمی، سوریه و عربستان اول تا سوم شدند و قادر میزبانی، احد کاظمی و حسین عسگری هر سه از پتروشیمی در جدول رده بندی انفرادی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در دوره بیست و دوم این تور، تیم های آذربایجان شرقی الف، مرکزی و آذربایجان شرقی ب بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند و در رده بندی مجموع انفرادی رشاد عباس اف از جمهوری آذربایجان، زینال نوریزان از مالزی و فرهاد مختاری از آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بیست و سومین دوره تور نیز تیم های پتروشیمی، پیکان و ازبکستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و حسین عسگری و قادر میزبانی هر دو از تیم پتروشیمی و مهدی سهرابی از تیم مس کرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بیست و چهارمین دوره، تیم های پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اول تا سوم شدند و احد کاظمی، حسین عسگری و قادر میزبانی نیز عناوین اول تا سوم انفرادی را از آن خود کردند..

در دوره بیست و پنجم و در مجموع تیمی، پتروشیمی تبریز با 30 دقیقه اختلاف و با اقتدار و با مجموع زمانی 64 ساعت و 23 دقیقه و 18 ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و هراکلیون یونان دوم و سوم شدند.

قادر میزبانی در این دوره گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربود و با 21 ساعت و 22 دقیقه و 25 ثانیه در مجموع شش مرحله به مقام قهرمانی تور بیست و پنجم دست یافت و امیر زرگری رکابرن ملی پوش تیم دانشگاه آزاد اسلامی و حسین عسگری رکابزن تیم پتروشیمی تبریز دوم و سوم شدند.

ادامه دارد........

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =