اخیراً مطالعات جدیدی توسط دانشمندان دانشگاه ناتینگهام برروی نوعی کرم انگلی با نام نکاتور آمریکانوس (Necator americanus) مشهور به قاتل آمریکایی صورت پذیرفته که مستقیماً و بطور مرموزی که قابل شناسایی و ردیابی نیست، سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و آن را از بین می برد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، این کرم می تواند با انتقال خود، 700 میلیون نفر از مردم را در سراسر دنیا مبتلا و نابود کند. محل زندگی این کرم در آمریکای جنوبی بوده و دانشمندان، نام مستعار «قاتل آمریکایی» را برای این کرم انتخاب  کرده‌اند.

بعد از بررسی های متعدد برروی فیلم های میکروسکوپیک تهیه شده از تکثیر این نوع کرم در محیطی شبیه به محیط بدن انسان، مشخص شد که در واقع این کرم به مانند برخی از حشرات، پوست اندازی کرده و در بررسی های بیشتر مشخص شد که این پوسته ها دارای مشخصه های شیمیایی متفاوت با سیستم ایمنی بدن انسان بوده و کرم ها از طریق تکثیر بی وقفه خود، سیستم ایمنی بدن انسان را مورد حمله قرار داده و آنرا از بین می برند.

به گزارش لایو ساینس،ویرن چوهان (Veeren Chauhan)، یکی از پژوهشگران دانشکده داروسازی ناتینگهام در ارتباط با سیستم فعالیت این کرم می‌گوید:ما فکر می کنیم که این ارگانیسم خاص، می تواند از طریق خاک به سیستم بدن راه یابد و خود را در غلافی پنهان کند و سپس در زمان مناسب از غلاف خود خارج  شود و مسیر خود را از طریق جریان خون به قلب، ریه ها و همچنین به سمت سیستم هاضمه و روده طی کند.مکانی هایی که بتواند بدون اینکه تشخیص داده شود، تا بیش از 15 سال، در آنجا مخفی بماند و مأموریت خود را بدون مخاطره به پایان رساند.

عفونت های بدن، کم خونی، خستگی، تب، حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی و علایم اینچنینی زمانی بروز می نماید که صدها و صدها کرم بدن میزبان خود را مورد حمله قرار داده اند و این علایم در دراز مدت، بعد از ایجاد ناتوانی های شدید، باعث مرگ شخص میزبان می گردند. بعد از سال ها تحقیق، فرض براین است که تنها، پوست اندازی این نوع کرم قلاب دار است که باعث می‌شود سال ها و سال ها از تشخیص پزشکان در امان باشد.

دانشمندان امیدوارند که با بررسی پاتوژن های گوناگون، پیشرفت روزافزونی را در درمان و نابودی این کرم انگلی قلاب دار شاهد باشند و از طریق این مکانیسم، عفونت را قبل از اینکه باعث نابودی بشر  شود، متوقف کنند. اگرچه تحقیقات در سطح گسترده ای در حال انجام است ولی تاکنون واکسن موثری برای نابودی این نوع انگل قاتل تهیه نشده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =