پرتاب تاریخی فعالیت فضایی بشر در ۲۲ آذر/ استفاده هم‌زمان از موشک و فضاپیمای دست دوم!

اسپیس‌ایکس 13 دسامبر(۲۲ آذر) برای اولین بار در تاریخ، در راستای ماموریت فرستادن تجهیزات، یک کپسول استفاده شده را توسط یک موشک بازیابی شده به فضا پرتاب خواهد کرد. برای اولین بار در تاریخ است که از یک موشک و فضاپیمای استفاده شده به صورت همزمان برای یک ماموریت فضایی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، كمپاني «اسپيس ايكس»‌ فردا شب براي اولين‌بار يك پروژه‌ تاريخي و مهم را كليد خواهد زد. در اين پروژه، براي اولين‌بار يك سفينه فضايي «دراگون» كه پيش‌تر توسط موشك «فالكون9» به آسمان پرتاب شده بود را دوباره به فضا مي‌فرستد. اهميت اين پروژه به‌خاطر تلاش در استفاده مجدد از موشك‌ها و ابزارهاي فضايي است كه پيش‌تر يك يا چندبار استفاده شده بودند.

 «فالكون9» كه در اين پروژه استفاده مي‌شود، پيش‌تر - حدود 2سال پيش- در ماموريت رساندن محموله‌هاي فضايي به ايستگاه فضايي بين‌المللي استفاده شده بود. اين سامانه قرار است اين بار نيز محموله 2تني را به ايستگاه فضايي بين‌المللي بفرستد. «دراگون» دست دوم حدود يك‌ماه در ايستگاه فضايي بين‌المللي مستقر مي‌شود و بعد از تخليه بارهاي زميني و بارگيري از ايستگاه فضايي دوباره راهي زمين مي‌شود.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =