جف بزوس،بنیانگذار شرکت فضایی بلو اوریجین که چهره‌ای مشهور در دنیای فناوری است در توئیتی از آزمایش موفق کپسول با قابلیت حمل مسافر این شرکت خبر داده که قدمی مهم در نزدیک شدن با امکان گردشگری فضایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین،نسخه دوم فضاپیمای بلو اوریجین پنجره‌های بسیار بزرگی برای دیدن منظره بیرون برای مسافران دارد که بار دیگر خیز این شرکت برای رواج گردشگری فضایی را نشان می‌دهد. 
پنجره های این کپسول که بزرگترین پنجره های رو به فضا  به حساب می‌آیند  اندازه‌ای 70 در 100 سانتی متری دارند. پرتاب اخیر که با هدف آزمایش تجهیزات کپسول مذکور انجام شده، مهمترین آزمایش بلو اوریجین در بیش از یک سال اخیر بوده است.

بلو اوریجین با کپسول‌های فضایی خود قصد دارد که گردشگران به مدار پایینی زمین ببرد، تا منظره‌ای فراموش نشدنی را ببینند. بر اساس برنامه‌ریزی این شرکت قرار است اولین پرواز حامل توریست های فضایی در سال 2019 انجام  شود. البته هنوز مبلغ بلیط این سفر کوتاه ولی هیجان انگیز  معلوم نیست اما بلواوریجین می‌تواند با استفاده از راکت و کپسول‌های قابل استفاده مجدد قیمت گردشگری فضایی را به شدت کاهش دهد. 

 کپسول و راکت این شرکت طوری طراحی شده که می تواند مسافران را در پروازی 11 دقیقه ای به ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین ببرد. سپس کپسول حامل توریست ها از راکت نیو شپرد (New Shepard) جدا شده و مسافران به مدت سه دقیقه در فضا حالت جاذبه بسیار ضعیف را تجربه خواهند کرد. در نهایت کپسول و راکت به طور جداگانه روی زمین فرود می آید

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =