مهار آتش‌سوزی در خانه با آب رادیاتور شوفاژ!/ طرح یک مبتکر انگلیسی

یک مهندس شیمی انگلیسی، وسیله جدیدی برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی در برج‌های بلند ابداع کرده است.

به گزارش ایسنا ، یک وسیله کوچک که روی رادیاتورهای خانگی نصب می‌شود، می‌تواند از گسترش ویرانگر آتش‌سوزی در بلوک‌های بلندی مانند برج "گرن‌فل" (Grenfell) لندن جلوگیری کند.

ابداع کننده این وسیله موسوم به "بلوپروف" (Blueproof) می‌گوید: این دستگاه می‌تواند آب درون رادیاتورها را برای خاموش کردن آتش، خارج ‌کند و می‌تواند به نجات زندگی افراد کمک کند.

این وسیله که پنج پوند قیمت دارد، روی هر رادیاتوری نصب می‌شود و در صورت گسترش آتش، به صورت خودکار، گرما را تشخیص می‌دهد و جریان آب را از رادیاتورها روی شعله‌های آتش می‌پاشد.

"دیو اتکینسون" (Dave Atkinson)، مهندس شیمی می‌گوید ممکن است اختراعش بتواند به افراد زمان‌های حیاتی بیشتری برای نجات از یک آتش‌سوزی فاجعه‌بار بدهد.

این وسیله در حال گذراندن آزمایشها در برج‌هایی در انگلستان و تحت استاندردهای بریتانیا است. اگر آزمایشات بیشتر نیز موفقیت‌آمیز باشند، ممکن است این وسیله در تمام ساختمانهای شهر ادینبرو نصب شود.

اتکینسون گفت که فکر اختراع این وسیله، اولین بار پس از مرگ غم‌انگیز خانواده "فیلپات"(Philpott) در آتش سوزی شهر دربی در سال 2012، به ذهنش خطور کرد. وی افزود: من به رادیاتور منزلم نگاه کردم و فکر کردم آب کافی برای فرونشاندن آتش در آن هست. بنابراین به اینترنت مراجعه کردم تا ببینم وسیله‌ای برای نصب روی رادیاتورها وجود دارد.

در برج گرن‌فل، آب کافی در رادیاتورهای هر طبقه ساختمان وجود داشت اما در دسترس نبود.

به گفته اتکینسون، ممکن است این آبپاش‌ها راه حل بهینه‌ای برای مهار تمام آتش‌هایی که در برج‌ها و دیگر ساختمان‌ها رخ می‌دهند، نباشند. ما هنوز در مرحله آزمایش ویژگی‌ها هستیم. هدف این وسیله، مهار منشاء حریق است. ما این وسیله را در برج‌ها آزمایش کرده‌ایم و گزارشی مبنی بر نشت یا خرابی نداشته‌ایم. شرکت سازنده می‌گوید که قیمت این وسیله برای یک بسته سه عددی 59.99 پوند است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =