جنجال سیارکی به شکل «سیگار برگ»/فرستاده‌ای از سوی فرازمینی‌ها یا یک سیارک معمولی؟

یک شیء میان‌ستاره‌ای به شکل یک سیگار موسوم به "اوموآموآ" دارای ویژگی‌های غیرعادی است که اخترشناسان احتمال می‌دهند شاید نشانه‌ای از طرف بیگانگان باشد!

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، اخترشناسان از یکی از بزرگترین تلسکوپ‌های جهان استفاده خواهند کرد تا نگاه دقیق‌تری به شی مرموزی که با سرعت در حال گذر از منظومه شمسی است، داشته باشند و دریابند که آیا این شی اسرارآمیز نشانه‌ای از فناوری بیگانگان است؟

دانشمندان با فناوری نوآورانه پروژه "Listen" که هدف آن کشف شواهدی از تمدن بیگانگان است، از تلسکوپ "Green Bank" در غرب ویرجینیا برای گوش دادن به سیگنال‌های رادیویی استفاده می‌کنند که ممکن است توسط "اوموآموآ"(Oumuamua) پخش شود.

اوموآموآ اولین بار در ماه اکتبر در منظومه شمسی دیده شد.

مشاهدات انجام شده توسط اخترشناسان که داده‌ها در مورد این سنگ فضایی را جمع آوری کردند، نشان داد که سیارک یک شیء غیر معمول است که ویژگی‌های غیر معمول دارد.

با این که دانشمندان از مدت‌ها قبل حضور یک سیارک میان‌ستاره‌ای را در این منطقه از جهان پیش‌بینی کرده بودند، اما انتظار چنین چیزی را نداشتند.

برخی از محققان در حال حاضر این ایده را مطرح می‌کنند که اوموآموآ ممکن است توسط موجودات فرازمینی هوشمند فرستاده شده باشد.

"آوی لوب"، استاد نجوم دانشگاه هاروارد که مشاور پروژه "Listen" نیز هست، می‌گوید: هرچه بیشتر این موضوع را مطالعه می‌کنم، بیشتر غیرعادی به نظر می‌رسد و مرا متعجب می‌کند، چرا که انگار یک کاوشگر مصنوعی ساخته شده به دست بیگانگان است که از تمدن فرا زمینیان فرستاده شده است.

این سیارک اسرارآمیز اکنون به اندازه دو برابر فاصله ما از خورشید با زمین فاصله دارد. محققان می‌گویند در چنین فاصله نزدیکی، تلسکوپ می‌تواند فرکانس‌های ضعیف را تشخیص دهد.

تشخیص چیزی به ضعیفی امواج رادیویی یک تلفن همراه برای تلسکوپ کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد، بنابراین اخترشناسان مطمئن هستند که اگر سیگنالی از اوموآموآ ارسال شود حتما دریافت خواهد شد.

لوب گفت: به احتمال زیاد این شی یک شی طبیعی است، اما به دلیل آن که شکلی بسیار عجیب و غریب دارد، ما می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا نشانه‌ای از بیگانگان است یا خیر.

مسئولان پروژه در بیانیه‌ای گفتند: حتی اگر هیچ سیگنال یا شواهدی از تکنولوژی فرازمینی وجود نداشته باشد، مشاهدات ما به بخش‌هایی از طیف رادیویی می‌پردازد که می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد احتمال وجود آب، یخ یا "پاکت گازی"(نشانه‌ای از حیات در سیارات) که هنوز هیچ کدام از آنها شناسایی نشده‌اند، به ما بدهد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
    1 3
    اینها همه نشانه هایی از عظمت و قدرت خداست که چنین جهان حیرت انگیزی را خلق کرده که با وجود پیشرفت هر روزه فن آوری ما تا پایان عمر بشر هرگز به همه رمز و رازهای آن پی نخواهیم برد و از درک عظمت آن عاجزیم. همه این نشانه ها برای این است که با رسیدن به قدرت و مقامی مغرور نشیم و و به دیگران ظلم نکنیم. مخصوصا به اسم خدا و به کام خودمان. بدانیم در این جهان ذره ای بیش نیستیم و قدرتی مافوق تصور ما وجود داره که به حساب همه ما رسیدگی خواهد کرد.