ارتش آمریکا، تصمیم دارد در جنگ‌های پیش رو از بالگردهای خودران برای تجهیز نیروهایش استفاده کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ارتش آمریکا به زودی در جنگ‌ها از بالگرد خودران استفاده می‌کند. "سازمان تحقیقات دریایی آمریکا" (ONR)از نخستین آزمایش بالگرد خودران خود رونمایی کرد. انتظار می‌رود که این سیستم، در ابتدا برای رساندن تجهیزات به نیروهای خط مقدم مورد استفاده قرار گیرد و یک روز حتی خود سربازان را به میدان جنگ ببرد.

دکتر "والتر جونز" (Walter Jones)، مدیر اجرایی سازمان تحقیقات دریایی آمریکا گفت: این اختراع، چیزی فراتر از یک بالگرد بدون سرنشین است.

"AACUS" یک کیت خودران است که می‌توان آن را روی هر پلتفرمی که بال چرخشی دارد نصب کرد و به آن قابلیت خوکار بخشید.

یک یگان از تفنگداران دریایی را تصور کنید که در یک منطقه دورافتاده و ناهموار مستقر شده اند و به مهمات، آب، باتری یا حتی خون نیاز دارند.

وی افزود: با استفاده از کیت AACUS، بالگرد بدون سرنشین تجهیزات را از پایگاه می‌گیرد، مسیر مطلوب و بهترین جایگاه فرود نزدیک سربازان را انتخاب می‌کند و پس از تجهیز سربازان به پایگاه بازمی‌گردد. همه این کارها فقط با یک تبلت انجام می‌شود.

به گفته متخصصان، نیاز به این قابلیت در دوران عملیات‌های تفنگداران دریایی آمریکا در افغانستان و عراق احساس شد.

بالگردهای باری و کاروان کامیون‌های حامل سوخت، غذا، آب، مهمات و تجهیزات پزشکی به خطوط مقدم جبهه، همیشه هدف آتش دشمن یا بمب‌های کنار جاده‌ای و دیگر ابزارهای انفجاری دست‌ساز قرار می‌گیرند.

استفاده ازAACUS ساده است. یک اپراتور با حداقل آموزش می‌تواند تجهیزات مورد نیاز را به مقصد برساند و تنها با یک تبلت پروازها را هدایت کند.

در آزمایشات 13 دسامبر در شهرک " کوانتیکو" (Quantico) در ایالت ویرجینیای آمریکا، یکی اعضای تفنگداران دریایی بدون هیچ تجربه قبلی در زمینه این فناوری، یک تبلت به همراه 15 دقیقه آموزش را دریافت کرد. او توانست به سرعت و به راحتی، تجهیزات مورد نیاز را به مقصد برساند و بالگرد به سرعت به مقصد رسید و حتی براساس آخرین اطلاعات ارائه شده درباره منطقه پرواز ممنوع از سوی اپراتور، منطقه فرود جایگزین را انتخاب کرد.

مقامات می‌گویند، AACUSیک فناوری رو به ‌جلو برای تفنگداران دریایی و نیروی دریایی است که پروازهای بدون سرنشین را از استانداردهای کنونی که به اپراتورهای متخصص برای انتخاب محل فرود و کنترل دستی با استفاده از کنترل از راه دور نیاز دارد، فراتر می‌برد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =