آینده صنعت مالی و اعتباری در دستان پول دیجیتالی بیت‌کوین

پول دیجیتالی یا اینترنتیِ بیت‌کوین، می‌تواند آینده صنعت مالی و اعتباری را تغییر دهد.

به گزارش خبرآنلاین، کارشناسان امور بانکی معتقدند فناوری پشت سر بیت‌کوین به‌قدری قوی است که می‌تواند سرویس‌های مالی-اعتباری را دستخوش تغییرات عمده کند تا جایی که آنچه از سیستم بانکی در ذهن داریم را به‌کلی دگرگون می‌کند.

بر اساس تحقیق مستقلی که مجمع جهانی اقتصاد/WEF انجام داده، بلوکچین/Blockchain (مدلی از پایگاه توزیع داده) یا دیتابیس زنجیره قالب که خروجی آن به‌عنوان کیف پول آنلاین مطرح می‌شود، توانایی این را دارد که در مبادلات مورداستفاده قرار گیرد.

ازلحاظ فنی، هر معامله با بیت‌کوین به‌صورت آنلاین در قالب بلوک دیتای مجهز به برچسب زمان و لینک به بلوک دیتای قبلی تعریف می‌شود و معاملات مالی به‌صورت فردی  به پایگاه داده به‌صورت مستمر و شامل فهرستی از رکوردها به فهرست اصلی ارجاع می‌یابد و به همین خاطر جلوی هر نوع خطا و یا تقلب در معاملات آنلاین را می‌گیرد.

این موضوع اساس معماری بیت‌کوین شده و حالا کارشناسان امور مالی به این روش معامله آنلاین اعتماد کرده‌اند و اگر این روش معاملاتی در جهان توسعه یابد، قطعاً انواع روش‌های نقل‌وانتقال مالی موجود را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و به همین خاطر گفته می‌شود ممکن است آینده صنعت مالی-اعتباری با معماری بیت‌کوین تغییر کند.

(تاکنون هیچ دولتی به‌طور رسمی پول دیجیتال بیت کوین را به رسمیت نشناخته و آمریکا، آلمان و چین آن را کالا می‌دانند)

گزارش مذکور که در نیویورک‌تایمز منتشرشده {لینک} نشان می‌دهد که بانک‌ها شروع به تحقیق درباره نحوه نقل‌وانتقال پول از طریق معماری موجود در سیستم بیت‌کوین به‌خصوص بین کشورها کرده و متوجه شده‌اند که امن‌تر و سریع‌تر عملیات انجام می‌شود و به همین خاطر به آن علاقه‌مند شده‌اند.

به دلیل استفاده از بیت کوین برای خریدوفروش مواد مخدر و سلاح، بانک‌ها بااحتیاط به‌سوی آن حرکت کرده‌اند اما فناوری موجود در بیت کوین به نام بلوکچین آنها را متمایل به‌سوی پول دیجیتال کرده است.

 


5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    15 12
    ایرانی ها اگه عقلشون می رسید با همین بیت کوین می تونن سیستم بانکی امریکا رو که ما رو تحریم کرده نابود کنن. گریه امریکایی ها در می اد با بیت کوین