سهامدارن با افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی سهام همراه اول موافقت کردند.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مجمع عمومی فوق العاده این شرکت، صبح روز پنجشنبه ۸ تیرماه با حضور بیش از93درصد سهامداران، با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در برج همراه برگزار شد.

در این مراسم مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول با اشاره به دلایل و ضرورت افزایش سرمایه در این شرکت اظهار داشت: همراه اول در چند سال اخیر حدود 10300 میلیارد تومان برای توسعه و نوسازی شبکه خود سرمایه گذاری کرده است. پس از دریافت پروانه ارائه خدمات نسل 3و4 از رگولاتوری در اسفند 93 علاوه بر توسعه شبکه و شروع فاز 7 که پروژه ای بزرگ بود، نوسازی شبکه هم همزمان درحال اجرا بود.

صدوقی افزود: همزمان با توسعه و نوسازی شبکه اصلاح ساختار مالی شرکت نیز در دست اجرا بود. پس از واگذاری سهام همراه اول در بورس تاکنون فقط یکبار این شرکت افزایش سرمایه داشته که سرمایه آن از محل سایر اندوخته ها از 206 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش یافت. حال با سرمایه گذاری 10300 میلیارد تومانی صورت گرفته لازم دیدیم دوباره افزایش سرمایه دهیم.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه برگزارشده گفت: پس از برگزاری مجمع عمومی عادی در ششم اردیبهشت ماه، نماد همراه اول با 2930تومان باز شد که پس از دوماه با 12درصد رشد قیمت امروز به 3277 تومان رسیده است که این رشد در بازار امروز کشور تقریباً بی نظیر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اینکه گردش مالی بالایی داریم، توانسته ایم در چهارسال گذشته بخاطر شفافیت گزارش های مالی، از سازمان بورس عنوان گزارش مقبول دریافت کنیم.

صدوقی افزود: با کارهای صورت گرفته هم سهام در واقع رقیق می شود و هم به نوعی اصلاح ساختار صورت می گیرد. با همکاری حسابرس قانونی و سازمان بورس توانستیم مجوز افزایش سرمایه را بگیریم و امروز برای تصمیم گیری در این خصوص جمع شده ایم.

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه طبق وعده تقریباً همه سهامداران حقیقی خیلی سریع و کمتر از دوماه سود خود را دریافت کرده اند اظهار داشت: ما امسال حدود 1800 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری عملیاتی در نظر گرفته ایم درحالیکه در سال گذشته نیز 2800 میلیارد تومان در نظر گرفته بودیم. به همین دلیل نیاز بود که بخشی از منابع سرمایه گذاری از محل آورده سهامداران تأمین شود که در گذشته سرمایه گذاری 10300 میلیارد تومانی عمدتاً از محل نقدینگی تأمین شده بود.

در پایان جلسه دکتر علی بقایی رئیس هیأت مدیره همراه اول و هیأت رئیسه مجمع پس از استماع نظرات تعدادی از سهامدارن و اعضای هیأت رئیسه به جمع بندی نظرات پرداخت.

بر این اساس مقرر شد، سرمایه همراه اول با 200درصد افزایش در دو مرحله از 400 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان افزایش یابد که 560 میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی فعلی تأمین شود. همچنین مقرر شد به هیأت مدیره اختیار داده شود 240 میلیارد تومان هم ظرف مدت یکسال از محل مطالبات و آورده نقدی دیگر افزایش سرمایه دهد.

شایان ذکر است، هفتمین مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، ۶ اردیبهشت ماه امسال برگزار و سود تقسیمی برای هر سهم 700تومان اعلام شد که تا ۱۰ تیرماه از طریق کلیه شعب قابل پرداخت است و سپس به مدت ۳ ماه به دلیل افزایش سرمایه متوقف خواهد شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681876

برچسب‌ها