قول رئیس حوزه هنری اصفهان در ارتباط با ساخت پلاتوی حرفه ای در اصفهان

با توجه به معضل سالن نمایش و پلاتو در اصفهان رئیس حوزه هنری استان اصفهان در جمع هنرمندان جشنواره منطقه سه تئاتر اصفهان قول ساخت یک سالن پلاتوی خوب و حرفه‌ای تا ۶ ماه آینده را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمبود سالن سالهاست به یکی از معضلات اصلی هنر نمایش در اصفهان تبدیل شده است، و در این میان سالن مناسب و حرفه ای پلاتو برای تمرین هنرمندان تئاتر نداریم.

امسال جشنواره منطقه سه تئاتر سوره با حضور هنرمندان هشت استان از 24 تا 26 تیرماه در اصفهان برگزار شد که به گفته کارشناسان تمامی تئاترها از سطح بالایی برخوردار بودند و بر این اساس 5 تئاتر به جای سه نمایش به جشنواره کشوری سوره راه یافت.

احمدی فر رئیس حوزه هنری اصفهان در این مراسم به هنرمندان قول ساخت پلاتوی حرفه ای تا 6 ماه آینده را داد.

وی سطح تئاترهای اجرا شده دراین جشنواره منطقه‌ای را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این جشنواره ۹ نمایش از هشت استان اصفهان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، قم، هرمزگان، مازندران و یزد در دو سالن پلاتو و سالن اصلی تالار هنر اصفهان اجرا شد که از این میان دو تئاتر از استانن اصفهان بود.

وی افزود: این نوع جشنواره‌ها فضایی سالم برای رقابت ایجاد می‌کند و اهالی تئاتر در کنار یکدیگر به کسب تجربه و به اشتراک گذاشتن آنها با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه جشنواره مناطق تئاتر سوره به ترتیب در استان‌های کرمانشاه (منطقه۱)، سمنان (منطقه ۲) و اصفهان (منطقه ۳) برگزار می‌شود، بیان داشت: برگزیدگان جشنواره مناطق به بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر «سوره» که در نیمه مردادماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه نمایش برتر در جشنواره منطقه سه تئاتر سوره انتخاب می‌شود، تاکید کرد: پیشنهاد من انتخاب کارهای بیشتر بود چراکه سطح کیفی تئاترهای این دوره از جشنواره منطقه‌ای بسیار مطلوب بود.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان به ضعف تئاتر در سال‌های اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: به طور کلی هنر تئاتر نه تنها در اصفهان که روزی به نمایش‌های کمدی در کل ایران معروف بود بلکه در تمامی کشور فروغ گذشته را ندارد و این امر نیازمند ریشه‌یابی صحیح برای رفع مشکل است.

دغدغه مالی مهم‌ترین مشکل اهالی تئاتر

وی دغدغه مالی را از مهم‌ترین مشکلات اهالی تئاتر برشمرد و اضافه کرد: از مهم‌ترین مشکلات تئاتر در اصفهان محل‌های اجرای نمایش است، تنها دو پلاتو خوب در شهر داریم و تعداد سالن‌ها نیز محدود است.

احمدی‌فر با بیان اینکه تا ۶ ماه آینده یک سالن پلاتوی حرفه‌ای برای هنرمندان اصفهان ایجاد می‌شود، کمبود نمایشنامه خوب را از دیگر مشکلات هنر نمایش برشمرد.

وی اضافه کرد: یک تئاتر خوب باید بتواند با شناسایی و پرداختن به مشکلات مردم با آنها ارتباط ایجاد می‌کند که این مهم در وهله نخست از یک نمایشنامه قوی حاصل می‌شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان بیان داشت: تجربه این سال‌ها نشان می‌دهد که مردم برای تئاتر خوب هزینه نیز می‌دهند و آوازه یک نمایش خوب خانواده‌ها را به سالن‌های نمایش خواهد آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =