اعلام آمادگی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان جهت امور صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی در نیمه شرقی استان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از اعلام آمادگی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان جهت امور صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی در نیمه شرقی استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، بختيار رازاني با اشاره به برگزاری جلسه کار گروه توسعه صادرات و کنترل واردات شهرستان ازنا با حضور فرماندار این شهرستان و مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط، اظهار داشت: در این جلسه که در محل فرمانداری ازنا برگزار شد مسئول گمرک منطقه ویژه اقتصادی ازنا گزارشی از عملکرد و آمار صادرات گمرک منطقه ارائه نمود.

نوروزی مسئول گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان گفت: روند اقدامات گمرک بر اساس مجوزهای صادره از مردادماه سال 95 شروع و تا پایان سال به مدت 8 ماه بالغ بر 22 میلیارد ریال معدل 60 تا 70 درصد کل صادرات از مبادی گمرک استان بوده که در سال جاری نیز تا کنون مبلغ 8/10 میلیون دلار صادرات انجام شده است.

وی ضمن اعلام آمادگی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان جهت امور صادرات واحدهای صنعتی، تولیدی در نیمه شرقی استان در این جلسه افزود: مدیران واحدهای صنعتی و صادراتی می توانند در همه زمینه ها به گمرک منطقه مراجعه و از خدمات آن استفاده نمایند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی کمک زیادی به توسعه اقتصادی هر منطقه می‌کنند، چرا که امتیازات و مشوق‌های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران در این مناطق اعطا می‌شود.

رازانی اضافه کرد: اعطای معافیت‌های مالیاتی، رفع همه موانع صادراتی و وارداتی کالاها، معافیت ارزش افزوده و وجود همه زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید همچون گمرک از مهم‌ترین مزایای مناطق ویژه اقتصادی است.

وی در رابطه با مساعدتهای گمرکی، اعمال مشوقات و نیز بخشودگیهای قوانین مالیاتی خواستار تشریح مقررات و تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی و کمک به تسریع در جلب و جذب سرمایه گذاری از طریق مسئولان شهرستان ازنا شدند.

همچنین در پایان جلسه از واحد صنعتی پوشاک مهر دوخت واقع در منطقه ویژه اقتصادی لرستان بازدید به عمل آمد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =