ایرنا نوشت:مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام با اشاره به اینکه 12 حزب سیاسی در طول دولت یازدهم در ایلام مجوز فعالیت دریافت کرده اند، گفت: افرادیکه به عنوان عضو شورا و یا تشکلی سیاسی کشوری در ایلام فعالیت می کنند، باید مجوزی استانی آنرا را از مراجع مسئول دریافت کنند.

خیرالله گراوند در نشست خبری اظهار کرد: نقش جریان های سیاسی و تشکل های صنفی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و زمینه سازی برای مشارکت مردم در امور بر هیچ کس پوشیده نیست و با روی کار آمدن دولت یازدهم این رویکرد مورد توجه مسئولان قرار گرفت تا این گروه ها بتوانند در فضایی آرام و بر طبق موازین قانونی به فعالیت های خود ادامه دهند.
وی افزود: دولتمردان تدبیر و امید اعتقاد راسخ دارند جریان های سیاسی مختلف با وجود اختلاف در دیدگاه ها و نظرات می توانند با ارائه نکته نظرهای کارشناسی بازوی توانمند مدیران اجرایی برای پیشبرد امور بوده و بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه در نتیجه همفکری و تبادل آرای نخبگان قابل حل شدن هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام یادآور شد: در جوامعی که نهادهای قدرتمند مدنی ، احزاب و تشکل های صنفی حضور داشته باشند و رقابت ها بر اساس موازین قانونی صورت گیرد، شاهد جوامعی پویا و بانشاط خواهیم بود که در دولت یازدهم نیز این رویه بطور مستمر از سوی مجموعه وزارت کشور دنبال می شود.
گراوند ادامه داد: مجموعه استانداری و بویژه حوزه سیاسی استان نیز در این راستا تلاش دامنه داری را برای شناسایی مکانی به منظور استقرار نمایندگان احزاب و تشکل های استان آغاز کردند و امیدواریم با راه اندازی خانه احزاب ایلام شاهد عمق بخشیدن با فعالیت های سیاسی و صنفی احزاب و تشکل های صنفی در استان باشیم، چراکه معتقدیم هرچه بتوانیم مردم را به سمت و سوی کارهای گروهی و تشکیلاتی سوق دهیم، زمینه انتخاب افراد شایسته تر بویژه در زمان انتخابات های مختلف فراهم تر خواهد شد.
وی اضافه کرد: با تصویب قانون احزاب در 26 آبان ماه سال گذشته و ابلاغ آن در 27 اردیبهشت ماه سال جاری روند صدور مجوز احزاب به شکل سازماندهی شده تر در حال صدور است بطوریکه تنها در حدود 9 ماه گذشته در استان ایلام شاهد افزایش سه برابری صدور مجوز فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی بودیم.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: هیچ گونه مجوز فعالیت سیاسی تا پیش از سال 78 در استان ایلام صادر نشده بود و در دوران دولت اصلاحات برای 13 حزب و تشکل سیاسی در ایلام مجوز صادر شد.
گراوند ادامه داد: فعالیت های سیاسی در دولت های نهم و دهم در این استان نمود چندانی نداشت بطوریکه طی سال های 88 تا 92 هیچگونه مجوز تشکیل احزاب جدید در استان صادر نشد و در مجموع در طول سال های فعالیت این دولت ها در ایلام تنها 10 حزب مجوز فعالیت گرفتند.
وی یادآور شد: شکل گیری دولت تدبیر و امید رونق دوباره ای به فعالیت های سیاسی جریان های مختلف داد بطوریکه در طول فعالیت دولت یازدهم 12 مجوز فعالیت برای احزاب در ایلام صادر و کار صدور مجوز 2 تشکل سیاسی دیگر نیز در حال انجام است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام با تاکید بر اینکه هم اکنون در این استان 37 حزب سیاسی دارای مجوز هستند که 19 حزب دارای گرایش اصولگرایی و 18 حزب نیز تفکر اصلاح طلبی دارند، افزود: فرایند تشکیل 2 حزب اصلاح طلب دیگر نیز در حال طی کردن مراحل قانونی است.
گراوند یادآور شد: برخی افراد به نام شورا یا تشکل در استان فعالیت می کنند و با توجه به اینکه مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نکرده اند، از نظر مجموعه حوزه سیاسی استانداری ایلام فاقد صلاحیت های قانونی بوده و برای مشروعیت بخشیدن به فعالیت های خود باید از نهادهای مسئول مجوزهای لازم را کسب کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =