ایرنا نوشت: طرح تحریم ایران، روسیه و کره شمالی که مجلس نمایندگان آمریکا آنرا تصویب کرد باید به امضای رئیس جمهوری آمریکا برسد و کاخ سفید اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حامی تحریم های شدید علیه کره شمالی، ایران و روسیه است، اعلام کرد: کاخ سفید در حال بررسی این طرح است.
وی افزود: کاخ سفید منتظر است طرحی که به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده روی میز ترامپ بیاید.
به گزارش ایرنا، مجلس نمایندگان آمریکا عصر روز سه شنبه (به وقت واشنگتن) طرح تحریم ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق در مقابل 3 رای مخالف تصویب کرد.
این طرح که پیشتر در قالب قانون تحریم ایران و روسیه به تصویب سنای آمریکا رسیده بود، به دلیل افزوده شدن تحریم های کره شمالی به آن باید مجددا در سنا به رای گذاشته شود.
در صورت تصویب در سنا، این طرح برای امضای رییس جمهوری آمریکا و تبدیل شدن به قانون روی میز دونالد ترامپ قرار خواهد گرفت.
پیشتر آنتونی اسکاراموچی رئیس جدید ارتباطات کاخ سفید گفته بود که تصمیم برعهده ترامپ است که ذیل این لایحه را برای قانونی شدن امضا کند یا خیر.
ترامپ در ابتدا در مقابل این قانون که وی را از لغو یکجانبه تحریم های مسکو باز می دارد، ایستادگی کرد و بدین ترتیب تحت نظارت دقیق کنگره در این رابطه قرار گرفت. وی در عین حال، با اجماع نظر نمایندگان جمهوریخواه و دمکرات مواجه شد.
در صورتی که ترامپ از امضای این قانون خودداری کند، کنگره می تواند با اکثریت دو سومی دو مجلس سنا و نمایندگان، وتوی ترامپ را لغو کند.

52310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    3 92
    دقت کردین این کاخ سفید هیچ کار دیگه ای غیر تحریم ایران نداره