استاندار لرستان:فرهنگ ایثار و شهادت توام با خودباوری و صرفه‌جویی است

صبح امروز جلسه شورای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار با ریاست استاندار لرستان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، استاندار در این جلسه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند چالش و تهدیدهای پیش روی توسعه استان را به فرصت تبدیل کند.
مهندس هوشنگ بازوند در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، شورایی هم ارز و تراز با شورای برنامه ریزی و توسعه بوده و این نشان می‌دهد قانونگذار و هیات دولت توجه خاصی به این فرهنگ داشته است.
وی اضافه کرد: جلسه فرهنگ ایثار و شهادت در استان را به دو قسمت کارهای فرهنگی روبنایی و کارهای فرهنگی زیربنایی تقسیم کردیم اما هیچ وقت دنبال این نبودیم که اثرگذاری این جلسه چقدر بوده است.
استاندار لرستان ادامه داد: وقتی به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم باید بدانیم که این فرهنگ به تاسی از فرهنگ عاشورای حسینی بوده که خمیرمایه پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همین فرهنگ بوده است.
بازوند با تاکید براینکه با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توانستیم در هشت سال جنگ تحمیلی به پیروزی برسیم، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی با بهره‌وری بالا بود و سوال اینجاست امروز چقدر توانسته‌ایم این فرهنگ را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم.
وی بااشاره به اینکه در آن دوران صحبت کوچه و محل مساله جنگ، ایثار، از خودگذشتگی بودو حتی نحوه پوشش افراد همخوانی با پوشش رزمندگان داشت، خاطر نشان‌کرد: چه کنیم تا امروز نیز این فرهنگ را در جامعه نهادینه و پررنگ کنیم.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌‌های اجرایی و آموزش عالی استان باید به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان فرهنگی که اخلاق مدار و از خودگذشتگی، ایثار و شهادت را در خود داشت در جامعه نهادینه کنیم.
بازوند با گلایه‌مندی از اینکه در جامعه امروز خیلی روی این فرهنگ کار نشده است، خاطرنشان ‌کرد: نیاز است ظرف مدت ۱۵ روز همه دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های خود را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۹۶ ارائه کنند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی کارهای زیربنایی این فرهنگ را انجام دهیم.
استاندار لرستان تصریح کرد: چنانچه به دنبال بهره‌وری هستیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کنیم تا در همه کارها به بهره‌وری برسیم.
وی فرهنگ ایثار و شهادت را توام باوجدان کاری، اعتماد بنفس، خودباوری، همت مضاعف، صرفه‌جویی و... عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این فرهنگ می‌تواند چالش و تهدیدهای پیش روی توسعه استان را به فرصت تبدیل کند، یاد‌آور شد: باید به خانواده شهدا، ایثارگر، جانباز و رزمندگان اهتمام و توجه ویژه ای شود و این زیبنده نیست که پس از ۳۶ سال این قشر مشکل مسکن داشته باشند، شایسته نیست مادر شهیدی با تقدیم دو فرزندش هنوز مستاجر باشد و در این راستا باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =