بر اساس فهرست کتاب‌های منتشر شده در مرداد، کتاب «دختری در قطار» که یک رمان جنایی است، با ۲۳۰ هزار نسخه در صدر جدول پرشمارگان‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آمار نشر در مرداد ماه حکایت از انتشار هشت هزار و ۲۵۹ عنوان کتاب دارد که از این تعداد پنج هزار و ۶۴ عنوان چاپ نخست و سه هزار و ۱۹۵ عنوان چاپ مجدد بوده‌اند. همچنین آمار کتاب‌های تألیفی شش هزار و ۳۷۳ عنوان و آمار کتاب‌های ترجمه هزار و ۸۸۶ عنوان است. از میان آثار منتشر شده پنج هزار و ۸۴۷ عنوان کتاب چاپ تهران و دو هزار و ۴۱۲ عنوان چاپ شهرستان بوده‌اند.

حوزه علوم عملی با هزار و ۴۷۰ عنوان کتاب بیشترین آمار نشر را در یک ماهه مرداد، به خود اختصاص داده است که از این تعداد هزار و ۱۵۸ عنوان چاپ اول و ۳۱۲ عنوان چاپ مجدد بوده‌اند، ‌ همچنین هزار و ۵۳ عنوان تألیف و ۴۱۷ عنوان ترجمه در میان عناوین حوزه علوم عملی به چشم می‌خورد.

پس از حوزه علوم عملی، حوزه ادبیات با هزار و ۲۵۲ عنوان کتاب ‌و حوزه کودک با هزار و ۲۱۹ عنوان حضور دارند. در حوزه ادبیات ۸۴۶ عنوان کتاب چاپ اول، ۴۰۶ عنوان چاپ مجدد، ۹۱۶ عنوان تألیفی و ۳۳۶ عنوان ترجمه بوده است. در حوزه کودک نیز  ۳۹۲ عنوان کتاب چاپ اول، ۸۲۷ عنوان چاپ مجدد، ۷۹۷ عنوان تألیفی و ۴۲۲  عنوان ترجمه بوده است.

آمار مرداد ماه سال ۱۳۹۶ حکایت از این دارد که شمارگان کل کتاب‌ها به ۱۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۴۵ نسخه، متوسط صفحات کتاب‌ها به ۲۳۰ صفحه و بهای متوسط به ۱۷۹ هزار و ۷۰۹ ریال رسیده است.

استان تهران در مرداد ماه سال جاری، پنج هزار و ۸۴۷ عنوان کتاب منتشر کرده که این میزان ۷۰.۸۰ درصد عناوین منتشر شده کل کشور را دربرمی‌گیرد. بعد از پایتخت، استان قم در رتبه دوم قرار دارد که ۷۰۳ عنوان کتاب در این بازه زمانی منتشر کرده است. این استان ۸.۵۱ درصد کتاب‌های منتشر شده کل کشور را به خود اختصاص داده است. استان‌های خراسان رضوی با ۳۷۲ عنوان و نسبت ۴.۵۰ درصد، آذربایجان شرقی با ۱۳۵ عنوان و نسبت 1.63 درصد و سایر استان‌ها با هزار و ۲۰۱ عنوان و نسبت ۱۵.۵۰ درصد را از خود به جا گذاشته‌اند.

بر اساس آمار نشر کتاب در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ انتشارات قدیانی با ۷۶ عنوان کتاب منتشرشده در صدر ناشران کودک قرار گرفت که از این تعداد هر ۷۶ عنوان تجدید چاپی هستند. انتشارات براق با ۵۹ عنوان شامل ۵۳ عنوان چاپ اولی و شش عنوان تجدید چاپی در جایگاه دوم قرار گرفت و بعد از آن، انتشارات آریا نوین با ۵۷ عنوان شامل هشت عنوان چاپ اولی و ۴۹ عنوان تجدید چاپ در رتبه سوم قرار گرفت. انتشاراتی‌های ذکر با ۵۳ عنوان شامل یک عنوان جدید و ۵۲ عنوان تجدید چاپ، هوپا با ۵۳ عنوان شامل هفت عنوان تازه و ۴۶ عنوان تجدید چاپی، نوای مدرسه  با ۵۱ عنوان جدید، سایه گستر با ۳۵ عنوان شامل ۲۸ عنوان چاپ اول  و هفت عنوان تجدید چاپی، برف با ۳۳ عنوان چاپ مجدد، جنگل با ۳۲ عنوان کتاب شامل ۱۴ عنوان چاپ اول و ۱۸ عنوان چاپ مجدد و افق با ۳۱ عنوان کتاب شامل دو چاپ اول و ۲۹ عنوان چاپ مجدد رتبه‌های چهارم تا دهم را کسب کردند.

همچنین انتشاراتی‌های سنجش و دانش با ۱۶۲ عنوان کتاب تازه، مدرسان شریف با ۱۲۴ عنوان شامل ۱۱۲ عنوان تازه و ۱۲ عنوان تجدید چاپ، جنگل با ۱۰۶ عنوان شامل ۷۵ چاپ اول و ۳۱ چاپ مجدد، گیوا با ۸۴ عنوان کتاب شامل ۸۲ عنوان چاپ اول و دو عنوان چاپ مجدد، سمت با ۷۸ عنوان کتاب شامل ۱۳ عنوان چاپ اول و ۶۵ عنوان چاپ مجدد، راه دکتری با ۶۹ عنوان کتاب چاپ اول، شرکت تضامنی انتشاراتی حتمی و شرکا با ۶۴ عنوان کتاب شامل ۷ عنوان چاپ اول و ۵۷ عنوان چاپ مجدد، مرکز نشر هاجر با ۶۴ عنوان کتاب شامل ۳۸ عنوان چاپ اول و ۲۶ عنوان چاپ مجدد، گزینه پارسیان طب با ۶۰ عنوان کتاب چاپ اول و دیموند بلورین با ۵۹ عنوان کتاب چاپ اول در فهرست ۱۰ ناشر عمومی پرکار مرداد ماه سال ۹۶ قرار گرفتند.

بر اساس آمار نشر کتاب در مرداد ماه سال ۱۳۹۶، همچنین انتشاراتی خیلی سبز با ۲۵۲ عنوان کتاب منتشره در صدر ناشران آموزشی قرار گرفت که از این تعداد چهار عنوان چاپ اول و ۲۴۸ عنوان تجدید چاپی هستند. انتشاراتی الگو با ۱۲۷ عنوان تجدید چاپی در جایگاه دوم قرار گرفت و انتشارات بین المللی گاج با ۹۸ عنوان تجدید چاپ در رتبه سوم قرار گرفت. انتشاراتی‌های مبتکران با ۳۳ عنوان تجدید چاپ، کلاغ سپید با ۲۳ عنوان تجدید چاپی، پیشروان با ۲۱ عنوان کتاب چاپ مجدد، کانون فرهنگی آموزش با ۱۳ عنوان شامل ۱۱ عنوان چاپ اول و دو عنوان تجدید چاپی، اکسیر دانش پارس  با ۱۰ عنوان کتاب شامل شش عنوان چاپ اول و چهار عنوان چاپ مجدد، حرف آخر آموزش با ۹ عنوان کتاب شامل هشت عنوان چاپ اول و یک عنوان چاپ مجدد و منادی تربیت با ۹ عنوان کتاب چاپ مجدد رتبه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

همچنین بر اساس فهرست کتاب‌های منتشر شده در مرداد ماه سال جاری، کتاب «دختری در قطار» با ۲۳۰ هزار نسخه در صدر جدول پرشمارگان‌ترین کتاب‌ها قرار گرفت. این اثر از سوی نشر هیرمند راهی بازار نشر شده است. همچنین، کتاب‌های «قرآن کریم:جزء سی‌ام با سوره مبارکه حمد و آیه الکرسی» و «هیجده سوره از قرآن کریم» هر یک با ۱۰۰ هزار نسخه در جایگاه دوم و سوم هستند و بعد از آنها به ترتیب کتاب‌های «قرآن مجید با ترجمه فارسی»، «حضرت یار: خاطرات خودگفته حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای»، «منتخب ادعیه و زیارات: به اضافه سوره‌هایی از قرآن مجید با ترجمه فارسی» و «شهید» هر یک با شمارگان ۸۰ هزار، ۵۵ هزار و ۵۰ هزار نسخه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

براساس این آمار، کتاب «قهوه سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین، ۱۴ بار چاپ شده است؛ این اثر که از سوی نشر نیماژ راهی بازار نشر شده، پُرتکرارترین اثر این ماه به شمار می‌آید. همچنین کتاب «مرجع کامل آزمون‌های استخدامی و اطلاعات عمومی» توسط نشر صاحبان اندیشه ۱۰ بار، کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم» توسط نشر بیان معنوی ۹ بار، کتاب «مرجع کامل آزمون‌های استخدامی پرستاری» توسط نشر صاحبان اندیشه شش و کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» شش بار تجدید چاپ شده‌اند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =