انتقاد از نیمه تمام بودن پروژه های عمرانی در استان زنجان

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه نیمه تمام بودن برخی پروژه های عمرانی به دلیل اینکه در مقابل دیدگان مردم قرار دارند، مناسب نیست، افزود: این شرایط موجب بروز ذهنیت منفی در مردم شهر می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سید بیوک موسوی در جلسه شورای ثبت احوال استان، با بیان که اظهارات مربوط به عدم توجه برخی از واحدهای صنعتی و معدنی به موضوعات مورد توجه مردم استان، یک اقدام تبلیغاتی نیست، اظهار کرد: اعتقاد داریم که طرح موضوعات حاشیه‌ای و کم اهمیت در خصوص مطلب مهمی، موجب تحت شعاع قرار گرفتن این موضوع مهم و به حاشیه رفتن آن می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته به این واحدهای صنعتی و معدنی استان، تذکرهایی داده شده و بارها صحبت هایی با مدیریت این واحدها به منظور رعایت حقوق مردم استان در زمینه های گوناگون صورت گرفته است، در صورت عدم تحقق آنچه مدنظر می باشد و همچنین در صورت اینکه عمر خدمتی مان اجازه دهد، اولتیماتوم و فرصت یک هفته ای که تا اول مهر ماه به این واحدها داده شده، با جدیت دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در صورت عدم انجام تعهدات تا اول مهر ماه از سوی این واحدها، ارائه خدمت از سوی نهادهای خدماتی به این واحدها محدود خواهد شد، اظهار کرد: این محدودیت ها تا زمانی که در مصدر کار باشیم، برای واحدهای فوق الذکر اعمال خواهد شد. زیرا این موضوع، یک بحث تبلیغاتی نیست که در جلسه ای عنوان شده و سپس از کنار آن به سادگی عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در مواردی شاهد این موضوع هستیم که در برخی جلسات، موضوعات مهمی در راستای مسائل کلان و توسعه ای استان مطرح می شود؛ این در حالی است که پس از جلسه، طرح سخنان کم اهمیت تر و به نوعی حاشیه رفتن های نادرست، موجب فراموشی این مسائل مهم توسعه ای استان شده که این امر، باید جدی گرفته شود.

موسوی به گزارش ارائه شده توسط مدیریت ثبت احوال استان در خصوص صدور کارت های ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که به مساله صدور کارت ملی هوشمند و تغییر شناسنامه در استان، کمتر پرداخته شده است؛ این در حالی است که اعتبار کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال می باشد .

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان با اشاره به وضعیت ساختمان اداری در حال ساخت ثبت احوال استان، اظهار کرد: متاسفانه در استان، ضعف به سرانجام رسیدن پروژه های نیمه تمام عمرانی وجود دارد که این موضوع به یکی از معضلات مهم استان تبدیل شده است و باید چاره اندیشی اساسی در این خصوص صورت گیرد. در خصوص ساختمان نیمه کاره اداره کل ثبت احوال استان نیز باید پیگیری جدی انجام شود و اقدامات لازم برای تعیین تکلیف و اتمام آن صورت گیرد.

موسوی همچنین به وضعیت ساختمان رها شده مقابل فرمانداری زنجان و همچنین ساختمان مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: باید توجه جدی و پیگیری لازم برای برطرف شدن مشکلات این پروژه ها انجام شود و البته حوزه معاونت امور عمرانی استانداری زنجان نیز در این خصوص، پیگیری های لازم را انجام می دهد.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه اقدامات ثبت احوال با ارائه داده‌های آماری این بخش، موجب ارائه وضعیت مناسب از فضای جامعه می شود، افزود: با توجه به اینکه این داده‌ها برای برنامه ‌ریزی کارشناسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جهات مختلف می تواند برای انجام برنامه ریزی صحیح به منظور کاهش مشکلات مورد استفاده باشد، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی همچنین خواستار تلاش و همراهی تمامی دستگاه های فرهنگی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شد و گفت: در خصوص مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق، باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی استان، اهتمام جدی داشته و تلاش های لازم را انجام دهند.

موسوی با بیان اینکه بعضاً احساس می‌شود کم کاری زیادی در حوزه مسائل فرهنگی صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: این سخن به معنی مصداقی برای یک دستگاه فرهنگی و اجرایی نیست و باید متولیان فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ مدارا و تحمل در خانواده ها، بیشتر وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

موسوی بر ضرورت مصون سازی جامعه از بروز آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: بروز آسیب های اجتماعی همچون طلاق در جامعه، دارای آثار زیانباری بوده و سال ها اثر آن در جامعه ماندگار خواهد بود که در این راستا متولیان فرهنگی باید برنامه ریزی کارآمدی داشته باشند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =