ایسنا نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اشاره به شکار غیرمجاز یک راس مرال نر و یک راس مرال ماده در دهنه زرین گل علی آباد کتول، اظهار کرد: تحقیقات برای شناسایی شکارچیان خاطی ادامه دارد.

امیر عبدوس درباره آتش زدن چادرهای گاوبانکی در کردکوی و علی آباد کتول توسط شکارچیان غیرمجاز نیز گفت: چادرهای گاوبانکی برای شکارچیان مزاحمت ایجاد می کند. این چادرها هم به منظور سرشماری بوده و هم اینکه از شکار مرال‌ها که در فصل جفت‌گیری هستند جلوگیری می کند.

وی افزود: در این باره آسیب شناسی شده و طی دستوراتی از کارکنان محیط زیست خواسته شده که در هنگام تعویض شیفت دقت لازم را داشته باشند. ما در این رابطه فرم‌هایی طراحی کرده‌ایم که کارمندان محیط زیست طی آن در هنگام تعویض شیفت تا آمدن شیفت بعدی پست را ترک نکنند.

مدیرکل محیط زیست گلستان در ادامه با اشاره به شکار غیرمجاز 2 راس مرال در دهنه زرین گل علی آباد کتول گفت: مرال‌ها در فصل جفت‌گیری هستند و در این زمان هوشیاری مناسبی ندارند، به همین سبب شکارچیان با سوء استفاده از شرایط اقدام به شکار اینگونه از حیوانات می کنند.

عبدوس با بیان اینکه مرال‌ها طبق طبقه بندی آی یو سی ان (اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست) در معرض تهدید هستند، گفت: پروانه شکار این گونه از حیوانات صادر نمی‌شود و خرید و فروش گوشت آنها غیرمجاز است.

وی افزود: خرید و فروش مرال‌ها غیرقانونی بوده و در صورت مطلع شدن به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و این در حالی بوده که به شخصه اطلاع ندارم در دوره قبل از من برخوردها چگونه بوده است.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    امان از حرص و طمع هم انسان هم حیوان برای بقا
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    چرا اینقدر خبر بد محیط زیستی از گلستان ، یعنی باید باور کرد شکارچیان چادر ماموران محیط زیست را آتش زدند و لاشه دو عدد مرال را آنجا رها کردند و تازه آنها را حلال هم رده بودند؟ برای چی؟ نکند خدای نکرده مجدد پای ماموران محیط زیست در میان هست و این کارها هم برای کم کردن فشار از روی محیط زیست گلستان انجام شده آنهم به بهانه پیدا کردن یک خاطی دیگر بنام شکارچی؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    0 0
    طی ده سال اخیر کلا سه مورد شکار بزکوهی ثبت شده در یک حفاظت شده 94000هکتاری است که یکی هم بخشیده شد که برود به جای 10 میلیون تومن جریمه اموزش صوری ببیند و یکی هم نامشخص شد و یکی هم که تصویرش در البوم شخصی شکارچی مال سال قبل بود مورد جریمه واقع نشد . روند جریمه کردن ها بیخودی است و بار اجرایی ندارد و صرفا مایه فساد و زد و بند است.