۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سیدحسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگوواری برای چهره‌ها، سخنگویان و به‌ویژه شخصیت‌های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است.

او کاملا به جایگاه، هویت و چارچوب های گفتمان فکری و سیاسی خود آگاه است. سخنرانی او را از این جنبه ها می توان مورد توجه قرار داد؛

۱. برای مخاطب و حامیان خود ارزش و احترام قائل است، به آنها تحلیل و چارچوبی برای بررسی حوادث به شیوه ای منطقی و سازگار با داده ها و تحولات میدهد.

۲. تنظیم رابطه با دیگر کیان های سیاسی و گروه های رقیب را جدی میگیرد و در عین حال که به منافع و مصالح جریان خود و تشخیص آنها وفادار است، موضعی اخلاقی و هم ساز را اتخاذ میکند.

۳. به تبعات مواضع و اظهارات آگاه است و در تنظیم رابطه با جریانات سیاسی آن را بکار میگیرد و به تعهدات و مواضع خود پایبند میماند.

۴. به فرق میان اظهار قدرت و اقتدار خود در مقابل دشمن خارجی به ویژه اسرائیل با اظهار فضل یا منت یا سهم خواهی یا قدرت نمایی در مواجهه با داخل لبنان توجه دارد و از کاربست مورد دوم اگاهانه اجتناب میکند.

۵. پختگی، آرامش، صبر و اخلاقی بودن و اجتناب از قرار گرفتن در موضع نفع گرایی را به مخاطب خود القا میکند و بر هماهنگ بودن آن با همه سخنان قبل و بعد خود توجه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =