خبرگزاری صدا و سیما نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه توافق دفاعی مشترکی را در جلسه وزیران امور خارجه عضو این اتحادیه در بروکسل، پایتخت بلژیک امضا خواهند کرد.

به گزارش تلویزیون ای پی تی ان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بیش از بیست کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز تعهد خود را نسبت به «همکاری های ساختار یافته دائم» نشان خواهند داد.

موگرینی افزود: امروز روزی تاریخی برای دفاع اروپا خواهد بود، زیرا پس از سال های بسیار عاقبت این بند از توافق لیسبون این امکان را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم آورد که همکاری های سازمان یافته دائمی در زمینه دفاعی داشته باشند. این طرح اولیه امروز آغاز خواهد شد. قرار است امروز نامه ای به دست من برسد، نامه اطلاع رسانی از طرف شمار زیادی از کشورهای عضو دریافت خواهم کرد؛ نامه ای از طرف بیش از بیست کشور که تمایل خود را برای آغاز ساخت ساختاری از همکاری های [دفاعی] قید کرده اند. این به ما اجازه خواهد داد، تصمیمات شورایی را طی هفته های آتی آماده کنیم.

وی در ادامه افزود: من از شورای بعدی امور خارجی انتظار دارم این تصمیم رسمی را بپذیرد تا به این ترتیب بتوانیم نخستین بار همکاری های ساختار یافته دائم دفاعی را با طرح های محکم ایجاد کنیم. کشورهای عضو تاکنون بیش از پنجاه طرح در زمینه قابلیت ها و عملیات ها ارائه داده اند. بنابر این امروز ما به طور حتم برگ جدیدی از [دفتر] دفاع اروپا گشوده خواهد شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =