۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰

ایسنا نوشت: ترزا می در انتقادی شدیداللحن علیه روسیه، مسکو را به مداخله در انتخابات‌ها، خرابکاری سایبری، به خطر انداختن امنیت جهانی، حملات هکری و انتشار اخبار جعلی متهم کرد و این کشور را "تهدید اصلی" خواند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای "تضعیف جوامع آزاد" تلاش می‌کند.

می گفت: آنها "مطالب جعلی طراحی می‌کنند تا وجود اختلاف در غرب را نشان دهند."

اما او افزود، در حالی که انگلیس خواهان "رویارویی دائمی" با روسیه نیست اما منافع خودش حفاظت می‌کند.   

سخنان ترزا می تضاد آشکاری با سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا داشت که گفت "تکذیب مداخله پوتین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را باور می‌کنم."

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس ماه آتی به روسیه سفر خواهد کرد.

او در سخنرانی سیاست خارجی مهم خود "پیام بسیار ساده‌ای" را به رئیس‌جمهوری روسیه ارسال کرد و گفت که او باید راه "بسیار متفاوتی" نسبت به سال‌های اخیر اتخاذ کند؛ مسیری که مسکو را در راه الحاق کریمه، ایجاد درگیری در اوکراین و حملات سایبری به دولت‌ها و پارلمان‌ها در سراسر اروپا قرار داد.

می تاکید کرد، روسیه می‌تواند شریک ارزشمندی برای غرب باشد اما این در صورتی است که آنها "طبق قوانین" کار کنند.

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: روسیه مکررا حریم هوایی ملی چندین کشور اروپایی را نقض می‌کند و یک کمپین مداوم اختلال و جاسوسی سایبری در دست دارد. این شامل مداخله در روندهای انتخاباتی و هک کردن سایت وزارت دفاع دانمارک و بوندستاگ و موارد دیگر می‌شود. می‌دانیم شما چه کار می‌کنید و موفقیت نخواهید شد چرا که شما انعطاف دموکراسی‌های ما، جذابیت مداوم جوامع باز و آزاد و تعهد کشورهای غربی به ائتلافی که ما را متحد کرده است، دست‌کم گرفتید. 

ترزا می گفت در حالی که کشورش در حال ترک اتحادیه اروپاست و برای یک عرصه جدید در جهان برنامه‌ریزی کرده، کاملا به ناتو و تضمین یک توافق بریگزیت که "ارزش‌های لیبرال را تقویت کند" متعهد است.

او همچنین گفت: شراکت اقتصادی قدرتمند میان انگلیس و اتحادیه اروپا همچون محافظی مقابل تحریکات روسیه در اروپا عمل خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، رئیس دولت انگلیس همچنین افزود: ما اقدام لازم برای مقابله با فعالیت روسیه را در پیش می‌گیریم اما این هدف ما و روابطی که می‌خواهیم با روسیه داشته باشیم، نیست. ما خواستار بازگشت به جنگ سرد و یا ماندن در وضعیت رویارویی دائمی نیستیم. روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد موظف است نقش پررنگی در ارتقای ثبات بین‌المللی ایفا کند. روسیه می‌تواند و من امید دارم که روزی آنها این راه متفاوت را برگزینند. اما تا زمانی که روسیه اینگونه رفتار نکند، در کنار هم از منافعمان و نظم بین‌المللی که همه به آن وابسته هستند، حفاظت می‌کنیم. 

ترزا می در سخنرانی خود همچنین گفت: مقام‌های میانمار باید "مسئولیت کامل" آنچه "شبیه پاکسازی قومی" مردم روهینجا در استان راخین است، بپذیرند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =