۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دبیرکل ناتو امروز جمعه از ترکیه به دلیل اتفاقی که در رزمایش نروژ رخ داد و به موجب آن آنکارا تصمیم به خارج کردن نظامیان ترک از این رزمایش گرفت عذرخواهی کرد.

به گزارش تی آر تی، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از حادثه به وقوع پیوسته در رزمایش نیروهای ناتو در نروژ که موجب ناراحتی ترکیه شده عذرخواهی کرد.

در رزمایش ناتو در نروژ، «رجب طیب اردغان» رئیس جمهور ترکیه و «کمال آتاتورک» به عنوان اهداف نظامی ناتو نشان داده شده بودند و همین امر موجب ناراحتی مقامات آنکارا شد و آنها دستور خروج نظامیان ترک از رزمایش ناتو در نروژ را صادر کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود خطاب به اعضای حزب حاکم اعلام کرد دستور خروج نیروهای ارتش ترکیه از این رزمایش را یک روز پس از وقوع حادثه ای صادر کرده است که آن را توهین آمیز می داند. اردوغان در این باره گفت این حادثه را که روز پنجشنبه رخ داد، مایه توهین به وی و همچنین مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار ترکیه نوین می داند.

اردوغان بدون پرداختن به جزئیات این حادثه، اعلام کرد از نام وی و همچنین تصویر آتاتورک، به شکلی توهین آمیز استفاده شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =