۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

ایرنا نوشت: محمدجواد ظریف روز یکشنبه پس از نشست سه جانبه با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو همتایان روس و ترک خود در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دیروز در نشست کارشناسان ارشد سه کشور در تهران، متن مقدماتی برای اجلاس سران آماده شد و امروز در جلسه وزرای خارجه، ضمن تبادل نظر در مورد هماهنگی اجلاس سران که روز چهارشنبه بین روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در سوچی برگزار می شود، توافق شد.

وی افزود: روند مفیدی که برای دستاوردهایی که در آستانه برای مقابله با تروریسم و همین طور برگرداندن آرامش و ثبات در سوریه به دست آمد، پیگیری و دنبال می شود.

وزیر خارجه کشورمان گفت: روند آستانه نشان داد وقتی کشورهای موثر منطقه همکاری کنند، این امکان وجود دارد که همه کارهایی که سایر کشورها نتوانسته بودند انجام دهند، این سه کشور انجام دهند.

ظریف با بیان این که 11 ماه موفقیت در مذاکرات صلح سوریه را به عنوان ذخیره پیش رو داریم، اضافه کرد: این امر نشان می دهد اگر سایر کشورهای منطقه هم به این نتیجه برسند که به جای سیاست های غلط به همکاری روی بیاورند، شاید نتایج موفقیت آمیزی حاصل شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه کشورهایی مثل رژیم عربستان بیشتر به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی هستند و به همین دلیل، نتیجه ای جز اختلاف نمی بینند. در صورتی که اگر روششان را عوض کنند، آنها هم می توانند به جای جنگ افروزی، در صلح منطقه شریک باشند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز بعد از نشست با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در آنتالیا گفت: در این نشست، همه مسائل مربوط به بحران سوریه بررسی شد.

وی گفت: در این نشست درباره امکان مشارکت کردها در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است بیست و دوم ماه جاری میلادی (اول آذر) در شهر سوچی برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه روسیه افزود: در این نشست بر سر مسائل مهم توافق شد و نتایج این نشست به اطلاع رؤسای جمهوری سه کشور رسانده خواهد شد.

لاوروف گفت: نشست امروز وزیران خارجه روسیه، ترکیه و ایران در آنتالیا در راستای فراهم کردن مقدمات برای نشست رؤسای جمهوری سه کشور برگزار شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =