ایسنا نوشت: یکی از نمایندگان عراق از ائتلاف دولت قانون امروز (یکشنبه) از موافقت اصولی اقلیم کردستان با شروط دولت فدرال برای مذاکره خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز، جاسم محمد جعفر البیاتی، یکی از نمایندگان عراقی با بیان اینکه اقلیم کردستان با شروط دولت مرکزی برای انجام مذاکره موافقت اصولی کرده است، تاکید کرد، اقلیم از دولت مرکزی چند روزی مهلت خواسته تا این شروط را حل و فصل و نهایی شدن آن را تصویب کند.

وی افزود، نشانه‌های حل بحران در روزهای آتی آشکار و مذاکره به زودی شروع خواهد شد.

البیاتی موافقت اقلیم با شروط دولت را گامی به سوی اصلاح و بازگشت اوضاع به حالت عادی خواند و از دولت مرکزی خواست در این مذاکره به قانون اساسی و قوانین فدرالی پایبند بوده و عدالت وبرابری را با اقلیم رعایت کند، چرا که اقلیم با دیگر استان‌ها بی کم و کاست برابر است.

وی تاکید کرد، باید از دولت اقلیم تعهداتی مبنی بر این امر گرفته شود که به قوانین دولت فدرال احترام گذارد، مجرمانی که از سوی دولت بغداد برای آنها حکم قضایی صادر شده، به بغداد تحویل دهد و همچنین بخشِ نظارت دارایی دولت مرکزی بر مبادله مالی اقلیم نظارت داشته باشد.

نیچروان بارزانی، رئیس دولت اقلیم روز جمعه بار دیگر آمادگی اقلیم برای انجام مذاکره با بغداد را اعلام و از جامعه بین‌الملل خواست عراق را در این باره تشویق و ترغیب کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =